Husk meg
Brukernavn
Passord

4 personer utestengt fra Fredrikstad stadion i fremtiden

Flat Trådet Nøstet
Side 13 av 59 13

Goran Karlsen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 434

Lagt til: 11 sep 07, 23:06

En redgjørelse fra Plankehaugen og FFK bør komme på plass så fort som mulig. Når man får nesten 1,5 års utestengelse fra stadion bør hendelsene være meget alvorlige. Plankehagens medlemskap henger i en tynn tråd hvis man ikke kommer med en redgjørelse så fort som mulig.

Hvis noen av dere 4 føler dere dypt urettferdig behandlet ville jeg søkt juridisk bistand. Et bluss = 1,5 år er en veldig tøff reaksjon.

Jeg håper for Plankehaugens del at de utviste har langt mer på rullebladet.

---------------------------

Whiskeypætt med dusk


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 11 sep 07, 23:07
Joda enig deg der, men hvorfor inviterer ikke PH til oppklaringsmøte istede? Hadde det blitt gjort hadde det blitt en saklig løsning på problemet istede for en håpløs avgjørelse.. AV PH..

Misforstå meg rett gjør man noe galt fortjener man å få en reaksjon for det, men støtter ikke formen for justis som er visst ovenfor sine egne.

RWA

Bedriftsspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 7

Lagt til: 11 sep 07, 23:10
De vil sikkert ikke ha noe møte da de sikkert ikke har noe å tjene på det. Det beste for PH er at dette går bort i stillhet hvis ikke hadde de sikkert sagt noe alt.

RWA

Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 11 sep 07, 23:13
Endret: 11 sep 07, 23:14

Styret i PH fremstår jo som den reneste sovjetstat hva gjelder bruk av kommunikasjonsteknikk. Undertegnede må virkelig få berømme de det gjelder for den politiske klokskap som vi er vitne til her. Nå mangler vi bare litt krydret propaganda fra deres side,

...så blir også desserten fullkommen !

 

Grusomt !  

---------------------------

"If you think competence costs - try incompetence..."
- Johan Staël von Holstein

FFK and Wisla Kraków forever...


MA

Juniorspiller

Ble medlem: 18 jun 07
Innlegg: 193

Lagt til: 11 sep 07, 23:16
Ryktene går mange steder i Fredrikstad i dag, og etter hva jeg har hørt gjennom noen som har hørt det av noen osv går det rykter om bruk og salg av diverse rusmidler. Dette skal vist nok  ha blitt funnet på noen av disse som har blitt utestengt? Jeg har sjøl ingen kjennskap til dette, men om det stemmer så er jeg nok litt mere i tvil om det er gjort en riktig avgjørelse i denne saken. Jeg kjenner verken Zoran eller noen av de andre dette gjelder personlig så dette blir igjen bare løse rykter og moderator får stenge dette innlegget om de tror at dette tråkker på noen som person.

---------------------------

Plankehaugen for ALLE...... men for guds skyld syng da :-)
Brukernavnet mitt har ingen ting med FFKs sportsjef å gjøre, bare to helt tilfeldig valgte bokstaver............


varheim

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 431

Lagt til: 11 sep 07, 23:17
Hvis ikke PH kommer på banen kan vi hvis vi på en eller annen måte få organisert ca 1000 medlemmer:

fra plankehaugen.no:

"

§ 14 EKSTRAORDINÆR GENERALFORSAMLING

Styret kan innkalle til ekstraordinær generalforsamling. Styret plikter også å innkalle til ekstraordinær generalforsamling hvis minst 1/4 av medlemmene krever det. Innkalling til ekstraordinær generalforsamling skjer etter samme regler som for ordinær generalforsamling. Ekstraordinær generalforsamling kan kun fatte vedtak i den/de saker som ligger til grunn for innkallingen. Vedtak fattes etter samme bestemmelser som gjelder for ordinær generalforsamling."

Tror ikke dette er uoppnåelig, så kjære talsmann Berg: spytt ut!!

---------------------------

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 11 sep 07, 23:18
Opprinnelig postet av eliot
Da Zoran ikke kan svare/forsvare seg på ffksupporter.net synes jeg dette person angrepet
går over streken. 


han kan svare her om han vil han, ingen som har utestengt Zoran herifra (utenom han selv da)

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 11 sep 07, 23:19
Opprinnelig postet av Radoslaw

Styret i PH fremstår jo som den reneste sovjetstat hva gjelder bruk av kommunikasjonsteknikk. Undertegnede må virkelig få berømme de det gjelder for den politiske klokskap som vi er vitne til her. Nå mangler vi bare litt krydret propaganda fra deres side,

...så blir også desserten fullkommen !

 

Grusomt !  

Tenkte det samme som deg...men du kom meg i forkjøpet.

Hva fa.. er dette for et styre!!! Ut med Zoran og inn med hest???

Hva blir det neste?Hvis vi ikke får stoppet dem?

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 11 sep 07, 23:21
Opprinnelig postet av Biscuitman88

Ok, nok får være nok! Jeg får legge hodet på blokka..

For å snakke for meg selv, har jeg altså fått et slikt brev i dag. Dvs det inneholdt ett fra PH og ett fra klubben - disse har jeg sitert tidligere i tråden, ca side 15 tror jeg.

(mye ...)

Jeg får vel også understreke at de andre IKKE er ekskludert pga blusset som ble avfyrt!! 

Takk for oppmerksomheten!



OK, da sitter vi med følgende: En person har fått støvel i ræva hovedsakelig pga. avfyring av pyro på Nadderud. Dette er overreaksjon, det kan det ikke være diskusjon om.

Hva gjelder Zoran offentliggjorde altså han, I GÅR, at han gir seg som forsanger på grunn av at han (og arbeidsgiveren hans) har fått ubehageligheter. Dette høres virkelig ikke bra ut. Og i dag får vi vite at også han er tuppa ut av P`haugen uten å få oppgitt grunnen. Det eneste vi uinnvidde vet han har gjort, er altså å være bøs mot noen som ikke sang på Nadderud. Jeg synes selv det var for drøyt av Zoran om det som kom fram etter Stabæk-kampen stemmer, men det er så definitivt ikke noe som bør kvalifisere for å kastes ut.

Vi sitter så med to personer som er kastet ut, uten at de har noe med ulovlig pyro å gjøre, og flere episoder har det da ikke vært rundt FFK-supportere i det siste? Bortsett fra han som var dritings og i klammeri med pol`ti?

For meg som kun har kjennskap til sakene via dette forumet, nettaviser og media forøvrig, virker det som en gedigen overreaksjon dersom årsaken, for de to førstnevnte, er det vi allerede kjenner. Jeg anser utestengelse, særlig fra kamper, som en straff som kun skal brukes når noen har oppført seg voldelig, farlig eller gjort noe som er til faktisk og udiskutabel ulempe for klubben. Enkelttilfeller av dårlig oppførsel er ikke i nærheten.

Hva gjelder håndteringen av saken, i forhold til oss eksterne, vil jeg si Plankehaugen gjør en stor feil ved å ikke si hva slags regelbrudd det dreier seg om. Når ikke styret vil si mer om bakgrunnen, får man inntrykk av at de bare har ventet på en anledning til å kaste ut enkelte.

Dersom det stemmer at FFKs ledelse har utelukket folk fra kamper bare fordi Plankehaugen har valgt å ekskludere dem, da tildeles herved en stor kaktus til klubbledelsen. Enig med dem som mener samarbeidet mellom klubb og supporterklubb blir litt for kameratslig. Supporterne må kunne kritisere klubben, og bør stå uavhengige.

Så lenge man ikke går ut med en forklaring utover en ullen paragrafhenvisning,  vil den rådende oppfatningen være at her har styret lett etter en anledning til å ta rotta på noen de ikke liker.

________________

En sluttbemerkning: Et sidespor i diskusjonen er det stadig tilbakevendende temaet om forholdet PH/BRH. Personlig synes jeg nok "brigaden" virker vel kjepphøye når det gjelder det å sitte på fasiten for riktig supporterkultur/-oppførsel. Holdningen deres hvor de fleste andre stemples som dårlige supportere, tiltaler meg ikke.  MEN den måten de høye herrer i Plankehaugen, samt FFKs sikkerhetsansvarlige og andre involverte, har håndtert BRH på, vitner om både mangel på kunnskap, mangel på aksept for annerledes tenkning og litt for stor glede ved å utøve makt. "Brigaden" har ikke på noe tidspunkt vært voldelig, men PH-ledelsen og også ledelsen i Fotballklubben har jo oppført seg som om det er en gjeng med hooligans de har med å gjøre.

Jeg er ikke medlem i P`haugen, men tillater meg å mene noe om hva den bør være. Jeg synes Plankehaugen bør ha rom for alt fra skikkelige fanatikere til de mer trauste, så lenge det er snakk om folk med et levende engasjement for Fredrikstad Fotballklubb. At man får noen medlemmer som kaster seg inn pga. billigere billetter og borteturer, eller for å være kule, det må man nesten leve med - da får man heller prøve å samle de 1000 (eller færre) mest ivrige i midten. Synes faktisk styret burde konsentrere seg om dette, å få mest mulig ut av medlemmene, framfor å prøve å gjøre PH mest mulig strømlinjeformet. Jeg tror nemlig det er det siste som er motivasjonen bak utkastelsene, dersom det ikke ligger noe mer alvorlig bak enn det som er blitt kjent gjennom media og dette forumet.


---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 11 sep 07, 23:21
Vel kan kanskje PH få igjen med samme mynt etter at de var med på og kaste det gamle styret i FFK kan kanskje det nåværende styret i PH bli kastet med kraftig mobilisering?



Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 11 sep 07, 23:23

Når jeg har fått tenkt meg om litt, så synes jeg at selv vår kjære blussmann burde få komme inn på kamper på stadion og være medlem av plankehaugen. Klubben og styret i plankehaugen burde kalle inn til et møte med de 4 og snakke litt med dem og forsikre seg om at de skjønner hvor dumt det var og at de ikke skal gjøre det igjen. Mulig noen synes dette er en naiv løsning, men det er først og fremst folk som blir frosset ut fra integrerte grupper i samfunnet som kommer på kant med lovverk rundt omkring. Dessuten BØR vi også vise at vi også mener "og alle for en" som i sangen.

Med forbehold om at noen av de tiltalte har drept halve plankehaugen..


RWA

Bedriftsspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 7

Lagt til: 11 sep 07, 23:31
Drept halve PH er det vel styret som har gjordt?

Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 1046

Lagt til: 11 sep 07, 23:32
Endret: 11 sep 07, 23:34

Hadde bestemt meg for å holde meg unna denna diskusjonen, men nå klarer jeg ikke lenger.

Er enig med mange i at her bør det SNAREST komme en redegjørelse fra styret i PH på hvorfor i helsike de velger å ekskludere gruppas desidert viktigste person de seneste åra. Har vært medlem i plankehaugen siden dag en, men nå stiller jeg for første gang spm.tegn ved hvem i all verden det er som styrer sjappa.

Det jeg i skrivende stund lurer på er hvor i He***** PH-styret er om dagen... Har de kastet ut fire stykk og tatt seg ferie?!? Se til dæven å kom med en redegjørelse og det snarest... Er vi tantehaugen eller er vi plankehaugen??!!?

Dere som sitter i styret: Jeg venter....

---------------------------

heia heia...


varheim

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 431

Lagt til: 11 sep 07, 23:38
Endret: 11 sep 07, 23:39
Går det ikke an å gi dem en frist til f.eks. i morgen kl. 12. Hvis ikke vi har hørt noe eller uttalelsene ikke holder mål, oppretter vi en mailadresse hvor medlemer kan sende inn sitt navn og medl.nummer, og så krever vi ett ekstraordinært møte når vi har drøye 1000 registrert????

---------------------------

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.


HBL

Juniorspiller
Ble medlem: 17 jul 03
Innlegg: 144

Lagt til: 11 sep 07, 23:46
Opprinnelig postet av varheim
Går det ikke an å gi dem en frist til f.eks. i morgen kl. 12. Hvis ikke vi har hørt noe eller uttalelsene ikke holder mål, oppretter vi en mailadresse hvor medlemer kan sende inn sitt navn og medl.nummer, og så krever vi ett ekstraordinært møte når vi har drøye 1000 registrert????



Hvor lang tid tror du det vil ta for dere å samle 1000 pers.??  BRH og sympasitører til BRH  sier jo selv at det er ca. 3-400 syngende supportere i ph, ellers er det jo bare juletrær, indianere og tanter o.l. i Plankehaugen. Hvor mange juletrær, indianere og tanter trur du vil hive seg på den listen??

---------------------------

ffk
arsenal
evig aristokrat
Glommen Rugby Klubb


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 11 sep 07, 23:48

Opprinnelig postet av HBL
Opprinnelig postet av varheim
Går det ikke an å gi dem en frist til f.eks. i morgen kl. 12. Hvis ikke vi har hørt noe eller uttalelsene ikke holder mål, oppretter vi en mailadresse hvor medlemer kan sende inn sitt navn og medl.nummer, og så krever vi ett ekstraordinært møte når vi har drøye 1000 registrert????



Hvor lang tid tror du det vil ta for dere å samle 1000 pers.??  BRH og sympasitører til BRH  sier jo selv at det er ca. 3-400 syngende supportere i ph, ellers er det jo bare juletrær, indianere og tanter o.l. i Plankehaugen. Hvor mange juletrær, indianere og tanter trur du vil hive seg på den listen??

Når jeg leser det du skriver, da håper jeg det er få i PH som har samme holdninger som deg.

Har du hørt om det å være inkluderende ? Skal det kun være en "smal" gruppe som skal i innpass i folkebevegelsen Plankehaugen ?

---------------------------

100 hektoliter mussa på stampen


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 11 sep 07, 23:49
Opprinnelig postet av Shadar

Når jeg har fått tenkt meg om litt, så synes jeg at selv vår kjære blussmann burde få komme inn på kamper på stadion og være medlem av plankehaugen. Klubben og styret i plankehaugen burde kalle inn til et møte med de 4 og snakke litt med dem og forsikre seg om at de skjønner hvor dumt det var og at de ikke skal gjøre det igjen. Mulig noen synes dette er en naiv løsning, men det er først og fremst folk som blir frosset ut fra integrerte grupper i samfunnet som kommer på kant med lovverk rundt omkring. Dessuten BØR vi også vise at vi også mener "og alle for en" som i sangen.

Med forbehold om at noen av de tiltalte har drept halve plankehaugen..

 

Du skriver forsikre DE om hvor dumt det var! Som sagt skrev biscuitman at ingen andre hadde noe med blussingen og gjøre!

---------------------------

Plankehaugen styret må ta hatten sin og gå nå!


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 11 sep 07, 23:52
da har jeg affal laget en adresse hvis det er ønskelig....

PHgeneral@gmail.com

---------------------------

døm som sier at andre er domme, døm er domme døm!


varheim

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 431

Lagt til: 11 sep 07, 23:52
Synes strengt talt at dette prinsipielt sett ikke har noe med brh, indianere eller andre som måtte sortere under ph-faunaen å gjøre. Men rett å slett bare få lagt kortene på bordet. Kunne vel hende at de fikk fingeren ut, bare på grunn av trusselen om noe ekstraordinært møte begynte å likne en realitet.

---------------------------

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.


Thor Gunnar

A-lagspiller
Ble medlem: 25 mai 06
Innlegg: 268

Lagt til: 11 sep 07, 23:53
Har sendt en mail til samtlige medier om dette..

---------------------------

Røde og hvite er de beste =)



Flat Trådet Nøstet
Side 13 av 59 13

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24