Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK-Hammarby. Etter kampen

Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 15 7

Shoplifter

Knøttespiller
Ble medlem: 04 aug 07
Innlegg: 32

Lagt til: 31 aug 07, 02:47
Tack för god match.
Trevlig liten stad ni har.
Hejdå.

---------------------------

http://www.youtube.com/watch?v=Tc1B77tbn7w


palespen

Juniorspiller

Ble medlem: 08 nov 04
Innlegg: 202

Lagt til: 31 aug 07, 06:49
Liker ikke å innrømme det...men straffa til hammarby er faktisk helt korrekt....skjønner ikke helt hvordan man kan nekte for det.

---------------------------

PÅL


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 31 aug 07, 07:45

Kan forstå du er skuffet Paco, men hvem som snakker /ytrer over seg kan nok diskuteres.

Ble overrasket da du skrev at du hadde en sønn på 9år, trodde nesten ikke det gikk an å bli far så tidlig. 

PS hvor mange hel sjangser hadde FFK i kampen. Ikke for å være unødvendig kritisk, men det burde si litt om hvordan FFK klarte å utnytte sin overlegenhet i ballbesittelse.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 31 aug 07, 07:58

Hadde FFK spilt som Hammarby hadde jeg dreti i fotball.

FFK sitter i gjen med æra i behold. Vi spiller fotball.

Dritt-laget var skadet i min 3min ved hver minste berøring, .....forbanna møkkalag !

Spiller vi fotball, som i går, til mandag så vinner vi lett over Stabek.

---------------------------

"men når det står mammaer og unger der som er mer opptatt av å se på kamp, er det kanskje ikke rart man blir irritert"


petterjr

Bedriftsspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 24

Lagt til: 31 aug 07, 08:01
Jeg gikk etter Bajen fra brygga og bort til stadion. De kasta alle FFK-vimplene langs brygga i elva. Idioter.

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 31 aug 07, 08:09

Kjedelig å ryke ut på denne måten. Men vi må innrømme at straffa dems var helt riktig dømt.. Det var mye annet som var feil, men det var faktisk riktig..

 

Det var synd Hoås bomma på den siste sjansen, der hadde han bedre tid enn han trudde..

 

Og Kouadio bør nå ha spilt seg inn i 11eren.. Han imponerer stort


JonAG

A-lagspiller

Ble medlem: 18 aug 03
Innlegg: 295

Lagt til: 31 aug 07, 08:19

Utrolig bittert, men skuffelsen begynner å gi seg. Det jeg sitter igjen med er god innsats av gutta, dårlig dommer, usympatisk motstanderlag og skuffende supportere fra Sverige.

Egentlig helt som vanlig etter et tap.

 

 

---------------------------

Marching on together!


Morgaine

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 327

Lagt til: 31 aug 07, 08:23

Våkna klokka 5 i dag og det første jeg tenkte på var jævla Hammarby! (Og vekker klokka ringer ikke før 6.)

Stolt av gutta, men de mangler litt trøkk foran mål. Hadde ikke gjort sååå mye å tape for et lag som hadde spilt fotball. Greitt at de la seg bakpå, men all den usportslige oppførselen de viste var bare forjævlig! Rulle rundt og være "syke", sparke/kaste bort ballen osv. Hvis det er å spille kynisk og taktisk fotball håper jeg aldri FFK begynner med det.

Nå må vi bare denge Stabæk så vi kan bli kvitt denne sure svenskefølelsen.

Krossa Bajen! Håper vi aldri ser dere igjen.

---------------------------

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 31 aug 07, 08:36
Opprinnelig postet av dracula

Kan forstå du er skuffet Paco, men hvem som snakker /ytrer over seg kan nok diskuteres.

Ble overrasket da du skrev at du hadde en sønn på 9år, trodde nesten ikke det gikk an å bli far så tidlig. 

PS hvor mange hel sjangser hadde FFK i kampen. Ikke for å være unødvendig kritisk, men det burde si litt om hvordan FFK klarte å utnytte sin overlegenhet i ballbesittelse.

Ja hvis det er greit at Bajen kaster flasker etter meg og sønn min og prøver og stjele skjerfet hans så vet ikke jeg.Han ble livredd men mulig det var dumt av meg og svare med og gi han nesebrudd.tror det var veldig mange som hadde en negativ opplevelse med de svenske fansene igår

Flemastro

Juniorspiller
Ble medlem: 06 apr 05
Innlegg: 203

Lagt til: 31 aug 07, 08:46

Må bare ha inn denne:

Sukhina ble i sommer utestengt i en måned fra den russiske ligaen for svak dømming i oppgjøret mellom Rostov og Spartak Moskva. Blant annet skal han ha latt være å blåse for tre klare straffespark for Rostov.

http://pub.tv2.no/nettavisen/fxt/tippeligaen/fredrikstad/article1311337.ece


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 31 aug 07, 08:54
Opprinnelig postet av Bajenfjante

Hahaha, vissa av er norrmän är ju inte kloka. Straffen var solklar, dessutom borde detta dubbelmöte varit avgjort redan efter första matchen, då Bajen utklassade er och borde ha vunnit med 4-0 ungefär. Att bajen gick vidare var rättvist, det borde ha gått mycket enklare än det gjorde.

Jag måste också säga att era kommentatorer som ni hade på webbsändningen var patetiskt usla, mer partiska kommentatorer får man leta länge efter.

Greit dere burde vinni 4-0 ved første møtet men igår burde vi vunnet 6-0 makan til drittlag fra sverige skal du lete lenge etter. Vi rævkjørte dere noe så jævli mere enn dere rævkjørte oss i Sverige.


Råden

Bedriftsspiller
Ble medlem: 29 jun 07
Innlegg: 21

Lagt til: 31 aug 07, 08:55
Opprinnelig postet av Brukernavn

Hadde FFK spilt som Hammarby hadde jeg dreti i fotball.

FFK sitter i gjen med æra i behold. Vi spiller fotball.

Dritt-laget var skadet i min 3min ved hver minste berøring, .....forbanna møkkalag !

Godt oppsummert!

Man kan kalle det taktikk å dra ut tiden ved hver eneste anledning, jeg synes Hammarby i går viste seg frem fra en meget dårlig side. Gjeng med kjærringer hele gjengen, fremstår som meget usympatiske - hadde FFK "spilt" slik hadde jeg sluttet å se fotball.

Faen - de spilte jo dårligere enn Nybergsund!

All ære til FFK - synes spes synd på Johan, har det nok ikke helt godt med seg selv i dag. Straffa er nok grei, men da må han blåse 2 stk. til FFK, en blåser han ikke for - den andre drar han utenfor 16m - slett innsats.

Råden - noe å jæv... skuffa.


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 31 aug 07, 08:59
Opprinnelig postet av Flemastro

Må bare ha inn denne:

Sukhina ble i sommer utestengt i en måned fra den russiske ligaen for svak dømming i oppgjøret mellom Rostov og Spartak Moskva. Blant annet skal han ha latt være å blåse for tre klare straffespark for Rostov.

http://pub.tv2.no/nettavisen/fxt/tippeligaen/fredrikstad/article1311337.ece

Hørt rykter om dommeren er onkelen til en i Bajen supporterne, en som hoppet av i Sverige. Han skal vistnok kjøpt dommeren for 100 SEK før kampen. Dommer faen var sjeleglad for at han hanket in en halv årslønn og dømte ditto.


obbink

Juniorspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 81

Lagt til: 31 aug 07, 09:17

Denne dommeren hører ikke hjemme i UEFA, dømmer straffe for ett skudd i armen, en harm som er rett ned. og i tillegg dømmer frispark for en hands som hammarby har på ca 62 minutter. nei dette tapet lukter det ugler av. Får nesten håpe at det er mulig og klage og få den straffen anullert i ettertid, men det er nok ikke mulig.

Hammarby fortjener en grammy award for utrekking av tid og ikke minst filming.

Nå må bare guttæne stå på og komme seg opp på tabellen så vi kan være med i UEFA neste år.

Idag er i hvertfall jeg deppa over ett så surt tap

---------------------------

Stå på guttæne


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 31 aug 07, 09:32
Opprinnelig postet av paco
Ja hvis det er greit at Bajen kaster flasker etter meg og sønn min og prøver og stjele skjerfet hans så vet ikke jeg.Han ble livredd men mulig det var dumt av meg og svare med og gi han nesebrudd.tror det var veldig mange som hadde en negativ opplevelse med de svenske fansene igår

 

Og dem sier at fotballsupportere ikke er spesielt smart... Kan ikke fortså hva dem snakker om.

 

Det er jo uttalelser som de du kommer med her som gjør at folk her inne ikke kan ta deg seriøst. Du uttrykker deg klønete i forhold til andre mennesker, du viser liten forståelse og/eller respekt for andres meninger, og med uttalelser som ikke gjør deg til noe bedre supporter/person enn de som forsøkte å rappe skjerfet til sønnen din.

Jeg forsvarer ikke Hammarbysupporternes oppførsel overfor deg og din sønn, men måten du uttrykker deg på inne på eget forum får meg til å undres på om ikke du kom med noen lite velformulerte gloser overfor supportene i forkant, og det er vel noe idiotisk når du har med deg en 9åring?

Nei Paco, jeg aner ikke hvem du er eller hvor gammel du er, men jeg har fortsatt vanskelig for å svelge det faktum at du har en pjokk på 9, jeg hadde tippet at du selv var i nærheten av 17 år på bakgrunn av saklighetsgraden du til tider viser her inne...

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...

"kom aldri med noen forutsigelser, spesielt ikke om fremtiden" - S. Goldwyn


bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 31 aug 07, 10:00
Skuffelsen har lagt seg litt nå, men sannelig ikke mye...

Først og fremst vant vi ikke i går fordi vi ikke skapte nok sjanser! Greit vi hadde ballen og at vi stort sett hadde kontroll på Hammarby, men det ble ikke nok klare sjanser av det.

Og til kynisme og så videre i europacupspill: Klart man har lov å være kyniske! Jeg hadde ikke forventet at Hammarby varta opp med champagnefotball på bortebane, og jeg klandrer dem heller ikke for å drøye tida med å bruke lang tid på dødballer. De strekker strikken så langt dommeren tillater, og i går tillot dommeren altfor mye av det! Dommeren var slett ikke SÅ ille, men han burde ha slått ned på drøyinga ved i det minste å gi tilsnakk tidlig i andre omgang. Det som gjorde Hammarby mest uspiselige for meg var tida de brukte på skader. Pokker ta - det virka jo som om spillerne var skutt med hagle etpar ganger der i andre omgang og at de vet et mirakel småjogga ved sidelinja like etterpå! Den for meg klareste forskjellen der på lagene så vi på 1-0 til oss: Raio går ned etter en smell i hodet i en hodeduell, men mens han hadde hatt all mulig grunn til å spille død, så reiser han seg, rister litt på hodet og fortsetter. For ikke å snakke om da nummer 17 (tror jeg) på Hammarby fikk seg en smell på 1-0: DA var han ikke sen med å reise seg og fortsette...

Og bare for å gjøre meg ferdig med dommeren: 4 minutter tillegg var en skandale! Bare skaden på keeperen tok to og et halv minutt (jeg fulgte med på matchuret), og med fem bytter skulle det bare der ha vært minst fem minutter tillegg! Straffa til Hammarby synes jeg ikke det er noe å si på, men vi skulle da for pokker også hatt minst en...

Til sist: Hvorfor i huleste tok Grönis ut Gardar? Han jobba og slet - vant dueller - fikk gitt ballen videre og like før han ble tatt av spilte han seg også fram til en stor sjanse! Hoås gjorde sine saker greit, han, men problemet er at han blir for lite effektiv i spillet. Der Gardar kontrollerer ballen og enten kommer seg nærmere mål eller får gitt ballen til en medspiller, tar Hoås en ekstra touch og sinker oss i angrep...

Øsj - jeg kjenner nå når jeg skriver det at skuffelsen slett ikke har lagt seg så mye som jeg trodde...

---------------------------

Bjørn Jervell Hansen


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 31 aug 07, 10:15

Paco, som du sikkert forsto var det ikke episode som sønnen din og du hadde med Hammarbysupporterne jeg tenkte på.

Selvsagt liker ingen verken å bli sjikanert eller kasta flasker på, det er også selvfølgelig også ekstra sårt i en situasjonen når skuffelsen naturlig er stor nok fra før.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 31 aug 07, 10:26

Var veldig skuffet når jeg gikke fra kampen i går. Egentlig var jeg veldig skuffet helt til Bjørkøy scoret også. FFK hadde til da ikke evnet å skape en eneste målsjanse. For i vinne fotballkamper må man score mål. For å score må man skape sjanser. Selv om man førte spillet i hele kampen så var det motstanderen som skapte de få sjansene som var. Hammarby spilte taktisk klokt å hadde tilsynelatende full kontroll på det hele.

 

Straffesituasjonen(e) var litt kontroversielle. Situasjonen der FFK fikk frispark utenfor 16 meteren var en klar hands, men jeg satt for langt unna til å si at forseelsen var innenfor. Handsen på Sjöberg var klar i den grad at ballen traff overarmen. Om armen var aktiv og om det var straffe er dommerens vurdering. De som har sett noen fotballkamper vet at dommere sjelden er konsekvente i sin vurdering av slike situasjoner. Sjöberg kunne ikke kommet seg unna ballen så han kan ikke klandres.

 

Shabaan stod som en gud. PAC hadde få problemer og kom bra med offensivt. I midtforsvaret var Gerrbrandt sjef. Skuffende at Piroja ikke kom til en eneste avslutning på offensiv dødball. Sjöberg spilte sin beste kamp i FFK drakta. Bjørkøy var god hele kampen. Wehrman hadde ikke sin beste dag på jobben. Ramberg var god med ballen når han fikk rom og var løpsvillig. Kom til sjanser men er ingen avslutter. Jeg synes det er flaut å se en spiller som spiller UEFA kvalik på hjemmebane, i sin egen hjemby, trekke seg unna i alle dueller. Kvisvik klarte heller ikke å skape noen farligheter for Hammarby. Gardar jobber som en helt, men evner ingen ting. Var helt tannløs. Tarik måtte møte de fleste oppspillene og fikk aldri noe bakrom å boltre seg i. Bidro også til fint spill men var ufarlig. Kouadio gjorde et meget positivt innhopp og bør, etter min mening, få flere sjanser på venstre midtbane. Hoås hadde et friskt innhopp og evnet det ingen andre hadde gjort før ham, nemlig å komme til sjanser.

RBK brukte mange år på å lære seg til å spille denne typen kamper. Dette var vårt første forsøk. Håper vi snart får sjansen igjen. Øvelse gjør mester!

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 31 aug 07, 10:27
Fortsatt like bitter i dag som da jeg la meg i går kveld. Sov dårlig. Det går nok bedre etter hvert (etter seier mot Stabæk på mandag, for eksempel), men i dag er det surt.

Noen tanker til må jeg ha ned på "papiret" før jeg begynner å fortrenge kampen.

Til kommentarene om at vi "har noe å lære" om "kynisk spill," at det er nødvendig i Europacupkamper osv.: Jeg vil ikke at Fredrikstad skal spille på noen som helst måte som i det hele tatt kan minne om den måten Hammarby spilte på i går.  Det er stor forskjell på taktikk (bygd på fair play) og kynisme, skuespill og usportsligheter som det vi så i går. Jeg vil mye heller ryke på ræva hundre ganger enn å vinne med rævvafotball og filming. Kampen i går minte meg på hvor mye jeg hater Italia, og bitterheten etter gårsdagens "tap" kan omtrent bare måle seg med da Italia slo ut Norge i VM i `98 og da Italia slo Frankrike i VM-finalen i fjor.

Det er faenmeg ikke nødvendig heller, i hvert fall ikke om en skal dømme etter gårsdagens kamp! FFKs svakhet i går var foran boksen. Litt sikrere der, så kunne guttæne lett ha vunnet til tross for alle Hammarbys triks og faenskap.

Skulle FFK finne på å "spille" på den måten, så legger jeg heller skjerfet mitt på hylla og går over til golf. Og jeg kan ikke fordra golf! Heldigvis trur jeg ikke det er noen stor fare for det. "De andre" får heller ha drittspillet sitt i Europacup for seg sjøl, hvis det på død og liv skal være på den måten. Jeg, i hvert fall, vil ikke være med på det uansett.

Bajen-supporterne: Jeg er helt sikker på - som representanter for dem også har sagt her på forumet - at de fleste av Hammarbys supportere er fortreffelige fotballsupportere som "deg og meg" (og de vil sikkert for den saks skyld helst at laget skal spille fotball også). Men de (ganske sikkert få) av dem som oppførte seg som idioter i går, får dessverre hele gjengen til å framstå som en haug med idiotiske drittsekker. De verste elementene i (eller rundt) Klanen blir jo som barnerumper, og nusselige BRH vokser det jo omtrent glorier ut av panna på. Også på dette punktet er jeg glad for at vi i Norge ikke har samme "fotball(u)kultur" som i andre land.

Onkel politi: kunne gjerne ha opptrått litt mer diskret, IMHO. Jeg vil tru det ikke hadde vært noe som helst problem å ha kontroll over Bajengjengen uten å stille seg opp i en menneskelig mur av "kravallpolis" og nærmest oppfordre til leven.

"Synge i 90 minutter": Det var ille slitsomt å sitte og høre på Bajenfansen i går, og ikke bare fordi det alltid er slitsomt å høre på sjølsikre supportere fra motstanderlaget. Det fikk meg til å tenke på noe jeg også har reagert litt på (men ikke kommentert) her på forumet (og på stadion når Haugen har prøvd å få det til): det om at en på død og liv skal synge og lage leven i 90 minutter. Min personlige mening er at det veldig fort blir bare monoton støy av det, og "kampen" mellom de to lagas supportere blir bare en konkurranse om å lage mest mulig støy. En blir sliten i huet, men bortsett fra det, blir det lett bare bakgrunnsstøy som en stenger ute. Det kommer helt sikkert an på åssen det blir gjennomført, men det er gjerne en monoton melodi som går om og om og om igjen til det kjedsommelige og forbi. Jeg syns det funker vel så bra med noen pustepauser her og der, som også kan bidra til at det faktisk blir litt stigning (og generelt litt mer dynamikk) i sangen og tilropa, og som også gir mer rom for å støtte opp om spillerne litt ekstra når det faktisk er behov for det.

Jeg vet at mange vil være uenige med meg akkurat her, og det er helt greit. Jeg skal heller ikke prøve å blande meg inn i åssen Plankehaugen organiserer sangen og ropa sine. Det er egentlig ikke noen kritikk av Plankehaugen heller, som jeg syns gjør en veldig, veldig god jobb og som regel faktisk har mye av den dynamikken jeg etterlyser. Det er mer litt kritikk av dem som mener at å "synge i nitti minutter" er det eneste saliggjørende. Vær så snill, ikke bli som Bajen på dette området heller!

Alt i alt: Jeg var på ferie i Danmark da kampen i Stockholm gikk, og har ikke sett den - jeg har bare lest referater. Det kan godt hende at det alt i alt over de to kampene var fortjent at det var Hammarby som gikk videre. Ut fra kampen i går var det i hvert fall fantastisk ufortjent, og jeg trøster meg fortsatt med at Fredrikstad var det klart beste laget i går, og at Hammarby var nødt til å slutte å spille fotball for å klare å ta seg videre. Og de og fansen deres vet det sjøl, sjøl om de aldri kommer til å innrømme det!

Nå over til vårt ordinære program...

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 31 aug 07, 10:32

Kanogvetalt, vil bare slutte meg til det du har skrevet.

Vi har mange ganger vært uenige, slik at du kanskje betakker deg for at min "støtte", men  bra oppsummert.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"



Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 15 7

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3