Husk meg
Brukernavn
Passord

Åhhhhhh, syng for Fredrikstad

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 28 aug 07, 15:08
... sja-la-la-la-la...sja-la-la-la-la osv

Zoran, denne gikk ALTFOR tregt mot Tromsø! Rene serroppen! Orak

Den "svinger" i "alla breve" som det heter i musikkterminlogi, og det gjør at den må gå atskillig raskere unna enn det gjorde på søndag.

For at denne sangen skal funke må man ha litt bedre tempo, og tromma må følge med!

Bare et lite råd...

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 28 aug 07, 17:35
Enig. Ga opp med å synge med på den...

---------------------------

Du tællær ente alene...
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet


achmed

Bedriftsspiller
Ble medlem: 18 jun 07
Innlegg: 16

Lagt til: 28 aug 07, 20:19
Hehe, det er første gangen jeg kan huske at vi har sunget for laaaaangsomt. Vanligvis må man jo være ræpper for å klare tempoet våres.

Marcus

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 28 aug 07, 20:34
syns det funka helt greit jeg -- gikk ikkr for fort og ike for sakte

---------------------------

Står Vi En For Alle Og Alle For En !! Blø For Drakta !! I Hver Eneste Kamp !!


Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 28 aug 07, 21:05
Vi har fått til den sangen bedre før... Om det var pga tempoet, eller rett og slett at vi hadde en dårlig dag (for det må det vel være lov å si at vi hadde) vet jeg ikke... Er ikke tromma med på den sangen? Skulle ikke være så vanskelig da vel?

Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 28 aug 07, 21:24
Vet ikke... hele kampen føltes merkelig for meg. Fikk aldri høre ordentlig trøkk fra haugen og ja innimellom så følte jeg at sangen gikk litt sakte... men bare innimellom. Det verste er at de fleste på jobben sa at det var bra trøkk og vi var kjempegode... Nå skjønner jeg ingenting.....

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


MA

Juniorspiller

Ble medlem: 18 jun 07
Innlegg: 193

Lagt til: 28 aug 07, 21:35

Det gikk litt sakte i perioder og tromma var ikke helt med. Hvilken årsak vet jeg ikke, men jeg også syns hele ph var trege. Men merkelig nok folk jeg snakker med syns også det var bra ??? Vi var en liten gjeng med damer og var vel de eneste rundt oss som sang. Er jo mulig at det var derfor det hørtes så "spett" ut for oss men det var noe rart med hele feltet.

Jeg pleier ikke å høre min egen stemme når jeg synger fordi at det er så mange andre rundt meg som også synger. Men på denne kampen mot Tromsø så hørte jeg nesten bare meg sjøl og han som stod bak meg som sang så falskt at jeg holdt på å dævve. Men han sang i hvert fall

---------------------------

Plankehaugen for ALLE :-)
Brukernavnet mitt har ingen ting med FFKs sportsjef å gjøre, bare to helt tilfeldig valgte bokstaver............


Marcus

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 28 aug 07, 21:39
Opprinnelig postet av Klokan
Vet ikke... hele kampen føltes merkelig for meg. Fikk aldri høre ordentlig trøkk fra haugen og ja innimellom så følte jeg at sangen gikk litt sakte... men bare innimellom. Det verste er at de fleste på jobben sa at det var bra trøkk og vi var kjempegode... Nå skjønner jeg ingenting.....


da er du ikke alene, har hørt fra flere at de mener at det er årsbeste av oss  

---------------------------

Står Vi En For Alle Og Alle For En !! Blø For Drakta !! I Hver Eneste Kamp !!


Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 28 aug 07, 21:47
Så merkelig... Fra der jeg stod (10 meter fra Zoran) hørtes det ut som årsverste. Med unntak av åpningskampen,...

Marcus

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 28 aug 07, 21:55
ja er jo det jeg sier oxo .. vi var ikke gode å jeg fikk helt hakaslep når jeg fikk høre det

---------------------------

Står Vi En For Alle Og Alle For En !! Blø For Drakta !! I Hver Eneste Kamp !!


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 28 aug 07, 22:18
Opprinnelig postet av Klokan
Vet ikke... hele kampen føltes merkelig for meg. Fikk aldri høre ordentlig trøkk fra haugen og ja innimellom så følte jeg at sangen gikk litt sakte... men bare innimellom. Det verste er at de fleste på jobben sa at det var bra trøkk og vi var kjempegode... Nå skjønner jeg ingenting.....


Fra der jeg sto, nesten bakerst, ca klokka 11 for deg, Zoran, fungerte plankehaugen overhodet ikke. Ikke var det trøkk, ikke var det intensitet, og ikke var det tempo.

Tempo og intensitet henger til en viss grad sammen, i andre "musikalske" sammenhenger er det i hvertfall sånn, typisk hvis ei låt går litt for langsomt mister man intensiteten.

Noen av sangene våre fungerer bra over mange forskjellige tempo, men akkurat "Åhhhh, Syng For Fredrikstad" må ha litt spenst, hvis ikke blir den forferdelig slitsom å synge, og føles slapp. Prøv å få trommisen til å dra på litt på den, litt høyere tempo ved å ligge litt i forkant av rytmen, så sittern som et skudd.

Vi har mye å revansjere til torsdagen!

Jeg er ikke så opptatt av hva andre sier om plankehaugen, og har funnet ut at hvis jeg har "foten" i plankehaugen, ja da funker det sannsynligvis best ut og. Jeg hadde ikke foten på søndag, for å si det på den måten. Det var en litt rar stemning, egentlig.


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3