Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK-et kjøpelag?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

tubbs

Knøttespiller
Ble medlem: 25 sep 06
Innlegg: 64

Lagt til: 28 aug 07, 11:11
Jeg er positiv til alle kjøpene i sommer, og tror virkelig at vi nå kommer til å lukte på en topp 4 plassering. Men dette er pga kjøpene, og ikke noe annet. Er det utelukkende positivt? Er snart bare Ramberg. PAC og Kvisvik igjen med lokal tiløknytning, og Raymond er vel på hell. Vil bare nevne det. Har ikke lyst til at FFK skal bli som Chelsea...

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 28 aug 07, 11:13
Alle lag i Tippeligaen er kjøpelag...

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


tubbs

Knøttespiller
Ble medlem: 25 sep 06
Innlegg: 64

Lagt til: 28 aug 07, 11:14
Selvsagt, men noen kan være mer kjøpelag enn andre....

Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 28 aug 07, 11:20

Opprinnelig postet av tubbs
Selvsagt, men noen kan være mer kjøpelag enn andre....

Ja, de som har mer penger enn andre er mer kjøpelag.....

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 28 aug 07, 11:21
Tror ikke vi står i noen umiddelbar fare for å bli det nye Chelsea :)

aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 28 aug 07, 11:21
Vi har jo i tillegg ungguttene Tarik, Staw, Elvestad, Shabani, Braathen, Trulsen som alle er lokale.  PAC er jo fra indre og Kvisvik fra Greåker. Så hvis hele Østfold regnes som "lokalt" så sitter vi vel ganske bra forspent med lokale helter. Men det blir nok færre og færre lag i tippeligaen som kan skryte på seg majoritet av lokale spillere. Rosenborg hadde mange trøndere i troppen, men også de har blitt i mindretall nå. Er vel bare Tettey, Skjelbred og Strand  som prater trøndersk i første 11`ern til RBK nå.

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 28 aug 07, 11:22
Endret: 28 aug 07, 11:23
Rosenborg - selve definisjonen på hvor langt man kan nå ved å satse på lokale spillere - startet lørdagens kamp mot Vålerenga med fem spillere med lokal forankring; Kvarme, Riseth, Storflor, Tettey og Skjelbred. Ellers besto laget av en kanadier, en svenske, en slovener og tre afrikanere. Som Holters sier, vi er nok ikke så ulike de andre Tippeligalagene hva gjelder kjøp av spillere. Kall det gjerne et kjøpelag om du vil, selv om jeg synes uttrykket er utslitt og har mistet mye av sin betydning.

Forresten ser jeg gjerne at FFK blir like gode som Chelsea, men det var kanskje ikke poenget ditt...

---------------------------

Ære være Plankebyen


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 28 aug 07, 11:26

Opprinnelig postet av aavdst
Er vel bare Tettey, Skjelbred og Strand  som prater trøndersk i første 11`ern til RBK nå.

Steffen Iversen, Vidar Riseth, Bjørn Tore Kvarme, Michael Jamtfall, Øyvind Storflor. (Kan forsåvidt ta med Jo Sondre Aas og Alexander Lund Hansen også)

Ja, jeg vet at ikke alle disse spiller fast, men de spiller mye alle sammen.


tubbs

Knøttespiller
Ble medlem: 25 sep 06
Innlegg: 64

Lagt til: 28 aug 07, 11:31
Joda, jeg er enig i det. Tanken bare slo meg etter alle kjøpene i sommer. Tror heller ikke FFK blir som Chelsea:). Men jeg håer i hvert fall at vi klarer å beholde en lokal stamme i laget, og at vi fortsetter med å slippe til unge talenter slik som med Tarik. Tror det er viktig for interessen rundt klubben på lang sikt at vi ikke kjøper for mye for å si det sånn.

Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 28 aug 07, 12:22
Endret: 28 aug 07, 12:22
Det er lokale talenter som genererer store penger i kassa. Det vet FFK, og satser derfor på å tilrettelegge for ungdom med College, bylaget, samarbeidsklubber osv.

Funker dette opplegget kommer det garantert til å dukke opp mange talenter i framtiden ...

Framtiden = 5-10 år?

---------------------------

Who is General Failure and why is he reading my disc??


Flemastro

Juniorspiller
Ble medlem: 06 apr 05
Innlegg: 203

Lagt til: 28 aug 07, 12:24

En annen ting.

Finnes det egentlig så mange "lokale" på topp nivå?
Har jo pereira i Viking, men kommer ikke på så mange andre...


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 28 aug 07, 12:32
Dette er en tullete diskusjon. Penger er det viktigeste i dagens fotball. Jeg er glad ikke FFK har lommeboka til f.eks. Sandefjord eller Moss

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 28 aug 07, 12:36
Tja, noen finnes det vel. Kristoffer Hæstad er muligens den største stjerna i Start selv om han er et stykke unna toppformen. Sigurd Rushfeldt er nærmest Gud i Tromsø. Morten Berre, Daniel Fredheim Holm og Freddie Dos Santos er alle Oslo-gutter som spiller for Vålerenga uten at jeg vet om de er på de du beskriver som topp nivå.

---------------------------

Ære være Plankebyen


Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 28 aug 07, 12:38
Opprinnelig postet av Per Egil
Tja, noen finnes det vel. Kristoffer Hæstad er muligens den største stjerna i Start selv om han er et stykke unna toppformen. Sigurd Rushfeldt er nærmest Gud i Tromsø. Morten Berre, Daniel Fredheim Holm og Freddie Dos Santos er alle Oslo-gutter som spiller for Vålerenga uten at jeg vet om de er på de du beskriver som topp nivå.


Tror han mente lokale fredrikstadgutter (++) som spiller for andre klubber ...

---------------------------

Who is General Failure and why is he reading my disc??


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 28 aug 07, 12:39
Endret: 28 aug 07, 12:39
Opprinnelig postet av Per Egil
Tja, noen finnes det vel. Kristoffer Hæstad er muligens den største stjerna i Start selv om han er et stykke unna toppformen. Sigurd Rushfeldt er nærmest Gud i Tromsø. Morten Berre, Daniel Fredheim Holm og Freddie Dos Santos er alle Oslo-gutter som spiller for Vålerenga uten at jeg vet om de er på de du beskriver som topp nivå.

Nå mener vel Flamastro toppspillere fra Østfold (eller lokalområdet) som spiller i andre toppklubber (siden han nevner Pereira i Viking). Da er det ikke mange utover han og Simen Brenne som vi akkurat har solgt.

Forresten er Sigurd Rushfeldt fra Vadsø som er et godt stykke unna Tromsø ;)

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 28 aug 07, 12:41
Endret: 28 aug 07, 12:42
Ah, my bad. Hvor er Thomas Pereira fra?

---------------------------

Ære være Plankebyen


Flemastro

Juniorspiller
Ble medlem: 06 apr 05
Innlegg: 203

Lagt til: 28 aug 07, 12:44

Mente selfølgelig lokale Fredrikstad/Østfold guttær.

Beklager at jeg var noe uklar.


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 28 aug 07, 12:56
Opprinnelig postet av Svein
Det er lokale talenter som genererer store penger i kassa. Det vet FFK, og satser derfor på å tilrettelegge for ungdom med College, bylaget, samarbeidsklubber osv.

Funker dette opplegget kommer det garantert til å dukke opp mange talenter i framtiden ...

Framtiden = 5-10 år?

Helt enig. Det faktum at vi som mange andre lag i Tippeligaen handler inn mange spillere, spesielt mange utenlandske, det er ikke noe problem så lenge man i tillegg satser stort på å utvikle egne talenter. Derimot kan det bli et problem om det blir så mange utlendinger i ligaen at det hindrer utviklinga av norske spillere, slik det på mange måter har blitt i England! Heldigvis har Uefa sett denne faren og vedtatt regler om at alle lag må ha et viss antall egne utviklede spillere. I FFK tror jeg uansett aldri det ville blitt et problem, da vi ikke er en så stor klubb at vi kan basere sportslig suksess på kjøp og salg av spillere alene, vi vil alltid være en klubb som er avhengig av å få fram egne talenter for å hevde oss.

Av dagens FFK talenter er det nok gode sjanser for at Shabani, Elvestad og Trulsen vil slå igjennom i relativ nær framtid, og forhåpentligvis vil det stadig dukke opp nye talenter av deres kaliber.

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 28 aug 07, 15:13

Opprinnelig postet av Per Egil
Ah, my bad. Hvor er Thomas Pereira fra?

Han er vel Særping...


MåkoMæl

Knøttespiller
Ble medlem: 13 jun 05
Innlegg: 37

Lagt til: 28 aug 07, 15:15
Endret: 28 aug 07, 15:16
Thomas Pereira er fra Særp, ja. Sjekk wiki-link: http://no.wikipedia.org/wiki/Thomas_Pereira


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24