Husk meg
Brukernavn
Passord

Nå begynner det å bli mange svensker

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 28 aug 07, 07:52

Rami, Patrick, Johan og Andreas kommer alle til å spille i første 11.

I tillegg har vi Anders P som også kan benyttes.

Begynner det å bli vel mange svensker nå?


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 28 aug 07, 08:04
Jeg ser ikke helt problemet. Så lenge vi vinner fotballkamper kan vi gjerne stille med 11 mann fra Gällevare for min del.

Så har vi den evige debatten om kjøp av spillere kontra satsing på egne talenter, men det er vel allerede debattert opp i mente i andre tråder.

---------------------------

Ære være Plankebyen


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 28 aug 07, 08:05
Opprinnelig postet av Patrioten

Begynner det å bli vel mange svensker nå?

Nei. 

 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 28 aug 07, 08:21
Det er i hverfall bedre å hente utlendinger som er eller har vært profiler i Tippeligaen (Wehrman og Tegstrøm) enn ubeskrevne blad fra Ungarn og Finland etc. Men jeg er enig i at det er for få Nordmenn i troppen til FFK i dag. Og i dette overgangsvinduet har vi hentet 3 utlendinger og en Nordmann som er ett skritt i feil retning etter min mening. Men det er i allefall gode spillere!

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 28 aug 07, 08:24
Opprinnelig postet av Patrioten

Begynner det å bli vel mange svensker nå?

Skjønner savnet ditt etter lokale spillere, men svensker er egentlig ikke så halvgærne som fotball-spillere.

---------------------------

"men når det står mammaer og unger der som er mer opptatt av å se på kamp, er det kanskje ikke rart man blir irritert"


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 28 aug 07, 08:25
Opprinnelig postet av Patrioten

Begynner det å bli vel mange svensker nå?



Svensk magi!

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 28 aug 07, 08:40
Noen må finne noe å klage på.  Vi prøver å bli ett topp lag og pr i dag har vi ikke junior spillere som er gode nok enda.

---------------------------

http://keiko99.net


kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 28 aug 07, 08:45

Opprinnelig postet av keiko99
Noen må finne noe å klage på.  Vi prøver å bli ett topp lag og pr i dag har vi ikke junior spillere som er gode nok enda.

 Enkelt og greit!

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
Synger du Pippi-sangen uten å hoppe?? Så stikk fra PH-feltet da for FAAN!!!!


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 28 aug 07, 09:56
Opprinnelig postet av Patrioten

Rami, Patrick, Johan og Andreas kommer alle til å spille i første 11.

I tillegg har vi Anders P som også kan benyttes.

Begynner det å bli vel mange svensker nå?

Nei, det spiller ingen rolle hvor de kommer fra sålenge de er gode nok. Om Tegan går rett inn i første-elveren vil jo gjenstå å se. Han hadde vel ikke fast plass på elveren til SF engang....


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 28 aug 07, 10:14
Ikke glem at Grönis er svensk også da Patrioten.

---------------------------

FFK - Norgesmestere 2006
Fortsatt god bedring Dagfinn!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 28 aug 07, 11:47
FFK har tidligere sagt,at de ønsker å hente spillere fra nærområdene . Da har de også regnet med over grensen til Sverige og Bohuslen. Det er også mange med svenskt blod i årene i vårt distrikt pga av bl.a. stenhuggere før i tiden og andre arbeidsinvandrere. Nå er det alså fotballen

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 28 aug 07, 13:02
At vi har mange svensker syns jeg ikke gjør noe. De tilpasser seg raskt både sosialt og sportslig, vi har en svensk trener og prisnivået på svenske spillere virker på meg å være noe mindre enn norske(kjøpt fra utlandet vel og merke). I bunn og grunn vil jeg heller ha svenske spillere enn f.eks. ungarske o.l.

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


Superkjegle

A-lagspiller

Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 246

Lagt til: 28 aug 07, 13:24
Hallo!!
Bohuslän området ned til Göta elv er norsk, de som kommer derfra er praktisk talt norske, med noen hundre års svenskepåvirkning da. Samme gjelder vel Jämtland og Härjedalen, strengt tatt.

Er rædd utviklinga i fotballen er at money rules, vi får ikke gjort noe med det. Det er å tilpasse seg eller ende opp som Moss, evig 1 divisjon.

Svensker er vel nogen lunde samme kultur som oss, og de fungerer bra i lettspillende FFK. De skjønner vel til og med hva trenern sier, JACKPOT!

---------------------------

GÅ SJÆL RHINO!


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 28 aug 07, 19:04

Ínnbyggerne i Gõtaland er skap-normenn og østfoldinger er skap-svensker, så det passer godt ved et svorsklag.Forbrødring over grensen.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 28 aug 07, 19:09
Opprinnelig postet av Kent
Og i dette overgangsvinduet har vi hentet 3 utlendinger og en Nordmann som er ett skritt i feil retning etter min mening.


Vi har fått inn en nordmann også. Joakim Thomassen, som er leid ut til Sparta Sarpsborg resten av sesongen.
 

---------------------------

Cupmester 2006
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 28 aug 07, 19:17

Opprinnelig postet av Scout
Ikke glem at Grönis er svensk også da Patrioten.

Da får vi ta med Jerry K keepertreneren våres også. Ops, da har vi brått sju svensker .


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 28 aug 07, 19:24
Endret: 28 aug 07, 19:25

Synes det ikke er et problem med flere svensker på laget, de er kjekke killar også.

Dessuten holder den svenske ligan en høyere standard enn Norge.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 28 aug 07, 19:46

Hadde noen klaget på at vi hentet for mange engelske spillere hvis vi kjøpte Steven Gerrard, Frank Lampard og John Terry?

Selvsagt skal vi være opptatt av talentutvikling, men vi kan ikke bare stille med unggutter. Hadde vi spilt fast med talenter istedenfor gode utenlandske spillere, ville det blitt feil. Vi ville da ikke klart oss i Tippeligaen, og rykket ned. Da hadde budsjettet sunket, og vi kunne ikke brukt så mye penger på å utvikle flere talenter.

Dessuten gjør FFK en veldig god jobb med talentutvikling. De har bla. et genialt Byprosjekt med utrolig flinke trenere, samt feks. FFK-College som er et veldig godt tilbud, også der med bra trenere som Jan Erik Audsen, Per Egil Ahlsen og Johnny Jonassen.

Så talentene kommer om noen år. Inntil videre bør vi være fornøyd med et par svensker.

---------------------------

Jeg beklager overfor dommeren, men når det er sagt så ser det ut som straffe. Og dommeren skal dømme ut fra det han ser. Det var ikke straffe, men det kan ikke dommeren ha sett. - Henning Berg etter tapet mot Rosenborg 2006-


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 28 aug 07, 20:04
Endret: 28 aug 07, 20:05
At en klubb består av svært mange utlendinger er helt uproblematisk for de aller fleste supporterne --- når klubben er i medgang.

Når motgangen kommer blir det straks verre. Da vil supportere peke på alle utlendingene som forklaring på hvorfor det går dårlig, og derav kreve endringer.

Det var dette som skjedde med Molde under Gunder Bengtsson for noen år siden. Under den svenske treneren hadde Molde en uvanlig stor overvekt av utlendinger, spesielt svensker som Bengtsson selv hentet. Det var ingen i Molde som klaget på dette da ting gikk på skinner, men når motgangen for alvor kom, så ble all opperksomhet rettet mot alle utlendingene.

Resultatet var at Bengtsson etter mye press fra omgivelsene fikk sparken. Klubben ansatte en lokal trener i Odd Berg og ryddet også kraftig opp i spillerstallen. Ut med alle de middelmådige utlendingene som det var opplest og vedtatt ikke hadde hjerte i klubben, og inn med lokale spillere. Klubben skulle bygge en helt ny profil.

Dette kan også skje i Fredrikstad. Det er i hvertfall noe vi skal være oppmerksomme på.

Men som sagt --- all den tid vi unngår en sportslig nedtur, så vil neppe antall utlendinger bli en stor belastning for klubben (eksemplene er mange ute i Europa). Selv om det naturligvis også vil gå en smertegrense et sted (dog er den elastisk og endrer seg over tid). Fotballsupportere er enkle sjeler og jager suksess over alt annet. Der er vi ikke veldig forskjellig fra klubbledere. Det er fint med lokale innslag, men er det nødvendig?

Det er en gang slik at det er drakta og klubben fansen i første rekke forholder seg til, ikke enkeltspillere. Jeg tror ingen i Plankehaugen er noe mindre glad i Raio Piiroja enn Hans Erik Ramberg selv om førstnevnte er fra Estland og sistnevnte fra Kråkerøy?

Men jeg synes det likevel er et sunnhetstegn at vi er opptatt av disse spørsmålene, og forhåpentligvis unngår vi i fremtiden Molde-fella.

Det gror i hvert fall bedre enn på lenge i lokalfotballen, og dét er positivt!

achmed

Bedriftsspiller
Ble medlem: 18 jun 07
Innlegg: 16

Lagt til: 28 aug 07, 20:17
Er vell ikke så rart at det blir en del Svensker når treneren selv er svensk. Grönis har vell antagelig mest kontakter i Sverige, og kjenner svenske spillere der vil jeg tro. Like som Eggen ville hente spillere som en gang har vært i RBK systemet.


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24