Husk meg
Brukernavn
Passord

Et forslag for å få folk til å synge.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 27 aug 07, 16:03

Det har blitt sagt mye for å få folk til å synge på PH feltet.

Tvang eller det å true folk til å synge er ikke den aller beste løsningen, men i noen tilfeller kan det være på sin plass, da om de som pleier å synge har sovnet eller ikke er helt på hugget.

Nåen kommer på feltet, de liker sangen og stemingen, men de synger ikke selv. Det er dem de må gjøre noe med.

Hva med å lage et tifo før kampen som ikke er rettet mot spillerne, men mot PH feltet? Der kan det stå feks:" Vi synger ikke på 20 min, i protest mot deg, du som ikke synger!" Så kan de se hvor tamt det blir med null sang,

Og så bør vi synge resten av kampen....Da kan de selv se og høre forskjellen.

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 27 aug 07, 16:16
Godt forslag!

Dette har blitt gjennomført flere ganger i Trondheim. Da Rosenborgs ultrasgruppe Ultras Nidaros for et par år siden ble nektet et tostangsflagg som blant annet inneholdt en Lacoste-logo, ble det ikke sunget et ord fra Kjernen de 15 første minuttene neste hjemmekamp. Samme har også skjedd når UN har blusset og klubben har foreslått å utestenge blusserne (selv om RBK brukte bilder av blussene i en promoteringskampanje for å vise god stemning på RBKs kamper, med påskriften; "Slipp følelsene løs!") har også Kjernen protestert i form av stillhet. Der har vi supportere som stiller opp for hverandre.

Gid vi hadde det her...

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit
HATER NFF .


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 27 aug 07, 16:55
Syns det blir for dumt å protestere med stillhet. I RBK så var det klubben de protesterer mot. Det er det ikke her, og den som blir skadelidende er i tilfelle klubben, ikke de som ikek synger.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


mr_max

A-lagspiller
Ble medlem: 08 mai 04
Innlegg: 329

Lagt til: 27 aug 07, 21:56

skal jeg ikke klage på de som ikke synger for synger ikke så mye selv så har satt meg selv på hovedtribunen pga dette.

herlig med liv fra Plankehaugen MEN litt formange nye sanger i år.......

Syns heller Plankehaugen bør fortsette med de ropa de hadde mot hovedtribunen på gamle stadion.....

 

Rød åååå hvite er de beste.......

gi meg en F ... F     K

Dette er noe alle på HT kan og blir et utrolig bra trøkk ut av

kanskje legge til side par av de siste sangene som har kommet som nye de siste kampene til neste sesong.. slik at PH kan høres skikklig bra resten av kampene... merker faktisk utrolig godt at det er flere nye sanger som utrolig mange ikke kan enda på Feltet Deres(våres)

så kan man heller få lage noen nye sanger til neste år hvor det er mye mere klapping inn i bilde... tror det er lettere å få med oss på HT på det (min mening)

Ellers utrolig bra liv dere skaper:)

 

(dagens på stadion i går var vel denne)

VI informerer at Fredrikstad Stadion er RØYKfri.... like etter at blussa røykla hele stadion...........

 

 


danan2

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 27 aug 07, 22:07
Opprinnelig postet av mr_max
Masse greier


Rød og hvite dras vel i gang stort sett hver gang, Gi meg en F synes jeg det er bra at vi har kutta litt ned på, ble litt sånn håndballrop over det. Jeg er ikke enig i at vi har for mange nye sanger, en sang læres ganske kjapt bare man prøver å lytte så er man med etter 4-5 ganger. Lurer litt på hvilke sanger du sikter til som "vi ikke kan" enda? Den eneste som vi muligens sliter litt med er "ut å krige".

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 27 aug 07, 22:20
Syns dere ventet litt lenge med å rope over til hovedtribunen. Bør kanskje ta det litt tidligere, mens vi på hovedtribunen fortsatt ikke har satt oss ordentlig til rette for å se kamp. 10 minutter ut i omgangen syns jeg uansett er litt lenge å vente.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 27 aug 07, 23:02

Forlsget til Jon Ek om banner rettet mot de som ikke synger støttes!

 

Samme med den som skrev at F.... F......K..... burde blitt "gjeninnført", det er noe hovedtribunen er vant til og husker godt fra gamle stadion hvor bra trøkk det ble!!

 

Muligens litt off topic, men lyd nivået fra PH, ville ikke det blitt forsterket ved at de hadde plasser som gikk helt fra toppen av tribunen til bunn? Synes det som regel er høyere lyd nivå fra borte supporterne (ihvertfall når de er mange)

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Fredrikstad Stadion - Felt P, Rad 7, Sete 11.


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 27 aug 07, 23:04
Løsningen er ganske enkelt dere. Folk som er kjent innad i PH og som synger hele kampen klynger seg sammen på en kvadrat meter . Hvorfor kan vi ikke spre oss i gruper på 3-4, snakke med dem rundt oss og hjelpe meg med å dar disse i gang?   Enkelt som rema 1000

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 28 aug 07, 08:23

Opprinnelig postet av Klokan
Løsningen er ganske enkelt dere. Folk som er kjent innad i PH og som synger hele kampen klynger seg sammen på en kvadrat meter . Hvorfor kan vi ikke spre oss i gruper på 3-4, snakke med dem rundt oss og hjelpe meg med å dar disse i gang?   Enkelt som rema 1000

Ja kan være enig med deg i det Zoran. Jeg skal ærlig inrømme at jeg stiller meg i gruppen som står rundt deg for der er det mest trøkk. Jeg ser på meg selv som en som gir alt jeg makter av stemmen min, og liker å stå sammen med folk som har den samme holdningen om å prøve å lage godt tribuneliv. Er kanskje egoistisk, men det er hva jeg føler!

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
Synger du Pippi-sangen uten å hoppe?? Så stikk fra PH-feltet da for FAAN!!!!


Pinaasen

A-lagspiller

Ble medlem: 06 jan 07
Innlegg: 508

Lagt til: 28 aug 07, 13:45
Opprinnelig postet av kim_andre_c

Opprinnelig postet av Klokan
Løsningen er ganske enkelt dere. Folk som er kjent innad i PH og som synger hele kampen klynger seg sammen på en kvadrat meter . Hvorfor kan vi ikke spre oss i gruper på 3-4, snakke med dem rundt oss og hjelpe meg med å dar disse i gang?   Enkelt som rema 1000

Ja kan være enig med deg i det Zoran. Jeg skal ærlig inrømme at jeg stiller meg i gruppen som står rundt deg for der er det mest trøkk. Jeg ser på meg selv som en som gir alt jeg makter av stemmen min, og liker å stå sammen med folk som har den samme holdningen om å prøve å lage godt tribuneliv. Er kanskje egoistisk, men det er hva jeg føler!

denne støttes! samme her.. står nære deg å BRH får der vet jeg att det trøkkes til!

---------------------------

Mann+Mann i senga= Enga


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 28 aug 07, 22:35
Opprinnelig postet av Klokan
Løsningen er ganske enkelt dere. Folk som er kjent innad i PH og som synger hele kampen klynger seg sammen på en kvadrat meter . Hvorfor kan vi ikke spre oss i gruper på 3-4, snakke med dem rundt oss og hjelpe meg med å dar disse i gang?   Enkelt som rema 1000


Jeg står som oftest ganske langt fra deg Zoran, bakerst, og til din venstre side, delvis for å kunne lage en lokal syngeklikk der jeg og bruttern står. Jeg maser ikke på folk, men synger noe inn i hælvete fra tid til annen, og brutter er med han og. Men det er dødt der oppe asså... Skal utrolig mye til før folk henger seg på. Mulig det må litt mer press til.

Men jeg synes det å organisere "grupper" rundt omkring på PH er en veldig god idé, men da må døm som synger heftig koordinere seg litt, sånn at det blir si fire syngegrupper:
 - Midt i, litt til høyre rundt Zoran
 - Øverst på hver side, si 4 rader fra toppen
 - Nederst, klokka 9 for deg, Zoran

Jeg synger som alltid, men vil kanskje kunne ta fram det lille ekstra hvis jeg får med meg en 3-4 kæll.

chabaratita

Juniorspiller

Ble medlem: 05 nov 05
Innlegg: 123

Lagt til: 29 aug 07, 23:48

[/quote]

denne støttes! samme her.. står nære deg å BRH får der vet jeg att det trøkkes til!

[/quote]

samme her...

Marcus

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 30 aug 07, 15:44
Endret: 30 aug 07, 15:47
Opprinnelig postet av mr_max

 

(dagens på stadion i går var vel denne)

VI informerer at Fredrikstad Stadion er RØYKfri.... like etter at blussa røykla hele stadion...........

 

 



herregud, vi må iallefall få lov til å blusse - siden vi ikke får lov til noe annet på kamper
men ja jeg lurer på om det hadde vært lurt med å plassere noen grupper med folk rundt på feltet ja ... folk trenger ett spark i ræva for å komme i gang

---------------------------

Står Vi En For Alle Og Alle For En !! Blø For Drakta !! I Hver Eneste Kamp !!


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 31 aug 07, 11:28
Opprinnelig postet av Marcus
Opprinnelig postet av mr_max

 

(dagens på stadion i går var vel denne)

VI informerer at Fredrikstad Stadion er RØYKfri.... like etter at blussa røykla hele stadion...........

 

 



herregud, vi må iallefall få lov til å blusse - siden vi ikke får lov til noe annet på kamper
men ja jeg lurer på om det hadde vært lurt med å plassere noen grupper med folk rundt på feltet ja ... folk trenger ett spark i ræva for å komme i gang

 

Du skjønner vel at den var ironisk ment ? Ellers enig i det du skriver. Merket det veldig godt i fjor på gamle stadion da dere samla dere på på midten at det ble dødere på sidene. Merket det spesielt godt på RBK-kampen, da jeg havnet mye lenger ned og til høyre på feltet enn jeg vanligvis pleide å stå...

---------------------------

Du tællær ente alene...
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 10 sep 07, 02:21
Jeg har billett på folketribuna og står derfor ikke blant plankehaugen på hjemmekamper, men jeg følger jo med på det som skjer, og på innlegg på forumet. For meg virker det som om det nye plankehaugenfeltet er litt stort for 1 forsanger, selvom der er den aller beste :) Det hadde vært så bra om noen hadde forsøkt seg som forsangere og organisert seg og blitt enige om hvordan det skal gjøres, og i tillegg om den harde kjernen (de som synger mest og høyest) deler seg opp i mindre grupper rundt omkring på phfeltet, slik jeg har sett det har blitt foreslått tidligere. Hva mener Zoran selv om ideen med flere forsangere? Jeg er sikker på at noen av de mest aktive i allefall må ha lekt med tanken?


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3