Husk meg
Brukernavn
Passord

Før kampen FFK-Hammarby (UEFA Cup)

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 14 2

Södermalm

Bedriftsspiller
Ble medlem: 06 aug 07
Innlegg: 12

Lagt til: 19 aug 07, 23:26
Opprinnelig postet av benksliter`n

Idag tapte Hammarby 0-1 for Halmstad hjemme på Søderstadion.Jeg tror Hammarby-spillerene er slitne etter et hardt kampprogram. De har spillt serie,cup,intertottocup og UEFA-cup de siste månedene.Jeg tror Hammarby har 7 kamper i August totalt og FFK har 5 kamper.(Vet ikke hvor mange kamper de har hadt i Juli og Juni) Vi så det på Råsunda også,Hammarby-spillerene virket slitne de siste 15 min.Idag mot Halmstad,så spillte de meget dårlig,selv om Erkan Zengin og Castro-Tello var ganske gode i denne kampen også.

Jeg tror et meget tent FFK-lag kommer til å kjøre over et slitent Hammarby den 30 August. FFK kommer til,sakte men sikkert male dem i senk

Tyvärr sant.  Samtidigt är en plats i UEFA-cupen det enda som grabbarna har att kämpa för, om de nu orkar bry sig. Är aningens deprimerat och stukat i Bajen-leden för närvarande, så det är nog klar fördel FFK.


Södermalm

Bedriftsspiller
Ble medlem: 06 aug 07
Innlegg: 12

Lagt til: 19 aug 07, 23:34
Endret: 19 aug 07, 23:34

Måste förövrigt fråga mig om alla i Fredrikstad går och lägger sig klockan 22.00?  Har varit inne här några kvällar och vid 22-tiden verkar forumet helt dö ut. 

... eller alla i Fredrikstad kanske är brevbärare?


Holmiensis

Bedriftsspiller
Ble medlem: 20 aug 07
Innlegg: 4

Lagt til: 20 aug 07, 10:11

Nu när guldet verkar vara för svårt att nå så tror jag att Bajenspelarna kommer att vara extra taggade att gå vidare till 1:a omgången av UEFAcupen. Så det blir nog en hård kamp mellan Hammarby IF och Fredrikstad FK.

Och Pg a vårt INTERTOTOspel så har vi lärt oss att spela smart på bortaplan och när matchen börjar den 30:e Augusti är det vi som har ena benet i UEFAcupen. Men skulle vi bli utslagna av er så får jag hoppas på att det går bra för Totte och Rami i fortsättningen av turneringen...


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 20 aug 07, 11:30
Endret: 20 aug 07, 11:32
Opprinnelig postet av Holmiensis

Nu när guldet verkar vara för svårt att nå så tror jag att Bajenspelarna kommer att vara extra taggade att gå vidare till 1:a omgången av UEFAcupen. Så det blir nog en hård kamp mellan Hammarby IF och Fredrikstad FK.

Och Pg a vårt INTERTOTOspel så har vi lärt oss att spela smart på bortaplan och när matchen börjar den 30:e Augusti är det vi som har ena benet i UEFAcupen. Men skulle vi bli utslagna av er så får jag hoppas på att det går bra för Totte och Rami i fortsättningen av turneringen...

Ser ikke ut som Bajen har lært å spille smart på bortebane. Statistikken i serien sier vel litt om det? Dere har nok fått litt overdreven selvtillit etter 1-1 mot Utrecht borte.Utrecht var i sesongoppkjøringen når de spillte denne kampen. Mulig de har brukt intertottocupen som en del av sesongoppkjøringen. Uansett,lag som spiller "off season" er nok ikke like gode da. Utrecht tapte forøvrig 0-3 på hjemmebane mot Feyenoord i serieåpningen.

I Fredrikstad blir det mye vanskeligere å spille uavgjort for Hammarby. Stort publikumstrykk og et godt hjemmelag som spiller med stor entusiasme på hjemmebane. FFK er i samme situasjon i serien som Hammarby. Ute av cupen og medaljekampen i serien, da er kvalifisering til 1 runde UEFA-cupen meget viktig for FFK. FFK-spillerene kommer til å blø for drakt i denne kampen.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Marcus

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 20 aug 07, 13:07
det er jeg enig i  tror at guttane skal bli vanskelige å slå i denne kampen --- mye større press fra publikum oxo --

---------------------------

Står Vi En For Alle Og Alle For En !! Blø For Drakta !! I Hver Eneste Kamp !!


danan2

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 20 aug 07, 13:48

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 20 aug 07, 20:39
Opprinnelig postet av keiko99
Hotdream om du ikke mener at ramberg var svak da han kom inn på har du sett en annen kamp..


Jeg ble ihvertfall overraska over hvor positiv han fungerte som høyrekant, men på dette punktet ble Bajen slitne, så han fikk litt gratis, muligens.

Han fungerte bra i den offensive delen, og det er nok det som overraska mest, IMØ. Etter at han kom på banen begynte det å skje ting på høyresida også, etter at venstresida hadde fungert nogenlunde i første omgang. Skjønt, "nogenlunde"... Det var jo på vår venstreside de fikk igjennom masse folk og spilte opp sjanser, så....

Og jeg forstår ikke hva folk her inne har imot Ramberg, hadde han vært halvparten så dårlig som folk her inne påstår hadde han spilt for Kråkerøy IF.

Han spilte dessuten ikke en hel omgang, for dem som tror det. Og det var desverre mange som hadde store problemer i denne kampen, blant annet Wehrmann, som jeg synes falt totalt igjennom, uvisst av hvilken grunn. Sannsynligvis pga raskere spill og strengere dommer enn vi er vant med.

Zeb_Bajen

Bedriftsspiller
Ble medlem: 03 aug 07
Innlegg: 15

Lagt til: 20 aug 07, 20:55
Opprinnelig postet av benksliter`n

Idag tapte Hammarby 0-1 for Halmstad hjemme på Søderstadion.Jeg tror Hammarby-spillerene er slitne etter et hardt kampprogram. De har spillt serie,cup,intertottocup og UEFA-cup de siste månedene.Jeg tror Hammarby har 7 kamper i August totalt og FFK har 5 kamper.(Vet ikke hvor mange kamper de har hadt i Juli og Juni) Vi så det på Råsunda også,Hammarby-spillerene virket slitne de siste 15 min.Idag mot Halmstad,så spillte de meget dårlig,selv om Erkan Zengin og Castro-Tello var ganske gode i denne kampen også.

Jeg tror et meget tent FFK-lag kommer til å kjøre over et slitent Hammarby den 30 August. FFK kommer til,sakte men sikkert male dem i senk



Fast å andra sidan har vi bara en match fram till 30 Augusti, BP på lördag. Det borde vara bra med tid (iaf jämfört med tidigare) till återhämtning.

Jag tror inte att FFK är bättre grundtränade än Hammarby så "FFK kommer til,sakte men sikkert male dem i senk" tror jag inte på.

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 21 aug 07, 00:03
Opprinnelig postet av Zeb_Bajen
Opprinnelig postet av benksliter`n

Idag tapte Hammarby 0-1 for Halmstad hjemme på Søderstadion.Jeg tror Hammarby-spillerene er slitne etter et hardt kampprogram. De har spillt serie,cup,intertottocup og UEFA-cup de siste månedene.Jeg tror Hammarby har 7 kamper i August totalt og FFK har 5 kamper.(Vet ikke hvor mange kamper de har hadt i Juli og Juni) Vi så det på Råsunda også,Hammarby-spillerene virket slitne de siste 15 min.Idag mot Halmstad,så spillte de meget dårlig,selv om Erkan Zengin og Castro-Tello var ganske gode i denne kampen også.

Jeg tror et meget tent FFK-lag kommer til å kjøre over et slitent Hammarby den 30 August. FFK kommer til,sakte men sikkert male dem i senk



Fast å andra sidan har vi bara en match fram till 30 Augusti, BP på lördag. Det borde vara bra med tid (iaf jämfört med tidigare) till återhämtning.

Jag tror inte att FFK är bättre grundtränade än Hammarby så "FFK kommer til,sakte men sikkert male dem i senk" tror jag inte på.

Jeg tror at 6-7 kamper i måneden over tid tar på spillerene både fysisk og mentalt. Jeg tror også Hammarby hadde prestert bedre i serien med færre kamper.Det er vel også en grunn til at Norske lag har droppet Intertottocupen. Hvis Hammarby har rotert med mange spillere i dette tidsrommet,så bør ikke slitasjen være så stor.Men de har vel ikke hadt den største rotasjonen eller har den største troppen til å gjøre det.Tror nok at Fergie i Man U roterer godt på laget,når Man U har et slikt kampprogram som Hammarby. 

Mulig Hammarby har en gammel ishockytrener he he he.....

Dette blir nok et hett diskutert tema på Sødermalm,om Hammarby blir slått ut av FFK. Antakelig,så har det da heller ikke vært intektsbringende for Hammarby. Intertottocup og UEFA-cup kvalik er bare en utgift.Det var vel det Vålerenga konkluderte med. Skal det bli noen kroner ut av det,så må laget til gruppespillet i UEFA-cupen.(Hvis de ikke møter et attraktivt lag i 1 runde med meget inntektsbringende TV-kroner)

Av en eller annen grunn så har FFK vært best i 2 omg. og ofte i slutten av kampene i år.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 21 aug 07, 08:23

Du bare synser her benkslitern. Du aner ikke hvor godt Hammarby er trent og de aner ikke hvor godt FFK er trent.. Grunnen til at vi orket mest på slutten sist, var at vi scora. Mål styrer kamper og mens målet var vitamininnsprøyting hos oss, var det et slag i trynet for Bajen som styrte kampen og brente mange sjanser...

 

Håper ikke folk tror dette blir en enkel match eller noe.. jeez


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 21 aug 07, 09:30

Opprinnelig postet av keiko99
Hotdream om du ikke mener at ramberg var svak da han kom inn på har du sett en annen kamp..

Jeg svarte på det som paco skrev: sitat "Ramberg var FFk sin klart dårligste spiller,aldrig sett så mye feilpasninger fra en person i løpet av en omgang" sitat slutt.
Mange var svake den dagen og Hansi var ihverfall ikke dårligst. Du er et surrehue keiko99 og om du slutter deg til det paco skriver så har vi nok ikke sett samme kamp nei. Jeg så Hammarby-FFK den kvelden jeg (og 2 ganger senere i reprise). Hvilken kamp så du? 


Holmiensis

Bedriftsspiller
Ble medlem: 20 aug 07
Innlegg: 4

Lagt til: 21 aug 07, 09:52

Det verkar som om många FFK-supportrar tror att det klart kommer att bli FFK som går vidare i UEFA pga starkt hemmatryck. Bajenspelarna är vana vid att det är tryck på läktarna då varje hemmamatch på Söderstadion samt Stockholmsderbyn + länsderbyn har en gedigen ljudkuliss och på en sådan nivå som ni i Norge inte har.

Bajenspelarna kommer att vara mer utvilade till kvalkampen på Fredrikstad stadion och då kan ni inte rycka på samma sätt i slutet. Likaså är det Fredrikstad som måste göra mål i denna kamp och satsar man offensivt kommer det uppstå lägen för Bajen att kontra. När matchen börjar så är Bajen vidare till nästa runda och det är FFK som måste skapa något.

Tänk  på att HIF inte förlorat någon bortamatch  i Europaspelet och det är mycket mer taktik i Europacupspel som avgör jmf med i nationella serien.

Själv så hoppas jag på en bra och rolig match och det är två lag som knappast kommer att ge sig i första taget, så varken Bajare eller FFK:are blir nog för besvikna på resultatet...

 


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 21 aug 07, 10:02
Opprinnelig postet av Holmiensis

Det verkar som om många FFK-supportrar tror att det klart kommer att bli FFK som går vidare i UEFA pga starkt hemmatryck.


Vi hadde vel ikke vært FFK-supportere om vi satt her og trodde at FFK ikke kom til å gå videre.

Opprinnelig postet av Holmiensis

..så varken Bajare eller FFK:are blir nog för besvikna på resultatet...


Ett av lagens supportere blir nok besvikna uansett om kampen blir aldri så bra.

 


---------------------------

Ære være Plankebyen


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 21 aug 07, 10:26
Opprinnelig postet av Husgutt

Du bare synser her benkslitern. Du aner ikke hvor godt Hammarby er trent og de aner ikke hvor godt FFK er trent.. Grunnen til at vi orket mest på slutten sist, var at vi scora. Mål styrer kamper og mens målet var vitamininnsprøyting hos oss, var det et slag i trynet for Bajen som styrte kampen og brente mange sjanser...

 

Håper ikke folk tror dette blir en enkel match eller noe.. jeez

Når treneren til Hammarby sier etter FFK-kampen,"vi vet at vi inte kan återhemta oss helt fram til Halmstad-matchen" og videre sier han også at det blir bare å hvile,spise og ingen trening.Dette har ingen ting med hvor godt trent noen av lagene er. Da håper jeg du skjønner hvorfor jeg skrev det jeg skrev. Et forum er til for synsing og derfor er jeg her........hva er du her for Husgutt?

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 21 aug 07, 10:58
Opprinnelig postet av Holmiensis

Det verkar som om många FFK-supportrar tror att det klart kommer att bli FFK som går vidare i UEFA pga starkt hemmatryck. Bajenspelarna är vana vid att det är tryck på läktarna då varje hemmamatch på Söderstadion samt Stockholmsderbyn + länsderbyn har en gedigen ljudkuliss och på en sådan nivå som ni i Norge inte har.

Bajenspelarna kommer att vara mer utvilade till kvalkampen på Fredrikstad stadion och då kan ni inte rycka på samma sätt i slutet. Likaså är det Fredrikstad som måste göra mål i denna kamp och satsar man offensivt kommer det uppstå lägen för Bajen att kontra. När matchen börjar så är Bajen vidare till nästa runda och det är FFK som måste skapa något.

Tänk  på att HIF inte förlorat någon bortamatch  i Europaspelet och det är mycket mer taktik i Europacupspel som avgör jmf med i nationella serien.

Själv så hoppas jag på en bra och rolig match och det är två lag som knappast kommer att ge sig i första taget, så varken Bajare eller FFK:are blir nog för besvikna på resultatet...

 

Jeg bare siterer Anders Prytz : - Jeg har spilt derbykampen mot IFK Göteborg på Nya Ullevi med over 40.000 på tribunen, men dette var noe helt spesielt og gøy. På grunn av taket over tribunen blir det et voldsomt trykk på banen, sier Prytz etter sin hjemmedebut.

Desverre så tror jeg ikke det blir fullt på tribunene i denne kampen,som vi pleier å ha i serien.(ca 12000). Synd det   Men et godt trykk fra tribunene blir det nok likevel

Det blir nok en spennende og jevn kamp....som sagt før...tror FFK vil trekke det lengste strået mot slutten av kampen. God Kamp

PS. Les også det jeg svarte til "Husgutt". Der har jeg et svar til deg

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 1046

Lagt til: 21 aug 07, 15:44
Noen som vet hvor mange som er solgt?

---------------------------

heia heia...


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 21 aug 07, 20:12

Søderstadion Bloggar

Ser ut som Hammarby får 2 spillere utestengt pga gule kort i UEFA og Intertottocup. Louay Chanko og Harris Laitinen. Må si jeg er meget fornøyd at "Lolo" er utestengt. Han er meget viktig for midtbanen til Bajen. Playmakeren i Hammarby.Harris blir vel bare erstattet av Castro-Tello som scoret det ene målet på Råsunda.

 

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 21 aug 07, 20:17
Jeg kan ikke helt se at et gult kort i Inter-toto cupen skal kunne overføres til UEFA-cupen. Ser også at bloggeren funderer på akkurat det. Inter-toto er jo en helt annen turnering. Det ville blitt som om et gult kort i Royal League skulle blitt overført til en E-cup.

Men jeg vet ikke hvordan det egentlig er. Syns bare det høres rart ut.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 21 aug 07, 20:21

Opprinnelig postet av Rey
Jeg kan ikke helt se at et gult kort i Inter-toto cupen skal kunne overføres til UEFA-cupen. Ser også at bloggeren funderer på akkurat det. Inter-toto er jo en helt annen turnering. Det ville blitt som om et gult kort i Royal League skulle blitt overført til en E-cup.

Men jeg vet ikke hvordan det egentlig er. Syns bare det høres rart ut.

Intertotto er jo kval. ti Uefa-cup.Kan ikke sammenlikne det med RL eller en hvilken som helst turnering. Han sier vel også at de har/er blitt utestengt.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Zeb_Bajen

Bedriftsspiller
Ble medlem: 03 aug 07
Innlegg: 15

Lagt til: 21 aug 07, 20:20
Endret: 21 aug 07, 20:22
Opprinnelig postet av benksliter`n
Opprinnelig postet av Holmiensis

Det verkar som om många FFK-supportrar tror att det klart kommer att bli FFK som går vidare i UEFA pga starkt hemmatryck. Bajenspelarna är vana vid att det är tryck på läktarna då varje hemmamatch på Söderstadion samt Stockholmsderbyn + länsderbyn har en gedigen ljudkuliss och på en sådan nivå som ni i Norge inte har.

Bajenspelarna kommer att vara mer utvilade till kvalkampen på Fredrikstad stadion och då kan ni inte rycka på samma sätt i slutet. Likaså är det Fredrikstad som måste göra mål i denna kamp och satsar man offensivt kommer det uppstå lägen för Bajen att kontra. När matchen börjar så är Bajen vidare till nästa runda och det är FFK som måste skapa något.

Tänk  på att HIF inte förlorat någon bortamatch  i Europaspelet och det är mycket mer taktik i Europacupspel som avgör jmf med i nationella serien.

Själv så hoppas jag på en bra och rolig match och det är två lag som knappast kommer att ge sig i första taget, så varken Bajare eller FFK:are blir nog för besvikna på resultatet...

 

Jeg bare siterer Anders Prytz : - Jeg har spilt derbykampen mot IFK Göteborg på Nya Ullevi med over 40.000 på tribunen, men dette var noe helt spesielt og gøy. På grunn av taket over tribunen blir det et voldsomt trykk på banen, sier Prytz etter sin hjemmedebut.

Desverre så tror jeg ikke det blir fullt på tribunene i denne kampen,som vi pleier å ha i serien.(ca 12000). Synd det   Men et godt trykk fra tribunene blir det nok likevel

Det blir nok en spennende og jevn kamp....som sagt før...tror FFK vil trekke det lengste strået mot slutten av kampen. God Kamp

PS. Les også det jeg svarte til "Husgutt". Der har jeg et svar til deg



Jajaja...

Nummer 1: Ett göteborgsderby har ungefär 1/50 så bra tryck på läktaren som ett stockholmsderby, då läktarkulturen i Göteborg är usel. Till och med hos IFK GBG som har en sportslig fotbollskultur, men som sagt en usel läktarkultur. 40 000 på ett gbg-derby låter som 4 000 (ungefär som Valencia - Elfsborg-matchen). Hans jämförelse är således rätt intetsägande.

Nummer 2: Ni har aldrig haft ett bortalag på besök som ens är i närheten av våran kapacitet på läktaren. Jag har aldrig varit på eran arena, men detta säger jag med säkerhet.

PS. Jag ska väl tillägga att jag inte ifrågasätter att ni har ett bra tryck på läktaren. Det tror jag att ni har. Jag säger bara att ni aldrig har haft Bajen på besök...


Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 14 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24