Husk meg
Brukernavn
Passord

Rosenborg ønsker seg Bjørkøy

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 9 5

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 16 aug 07, 10:49

Opprinnelig postet av Fjedjik

Så mys spillere som FFK skifter ut hvert år får vi ingen kontinuitet. Nå har årets utskiftninger stort sett vært positive, men vi må ikke glemme å beholde en viss stamme. Det er viktig i kamp og ikke minst for miljøet. Hvis vi tar utgangspunkt i laget som vant cupen i fjor så burde vi beholdt Brenne, Bertelsen og Bjørkøy. 2 av de er borte og den tredje står i åpen dør.....

100% enig, kontinutet er superviktig både for å skape prestasjoner over tid og publikumsinteresse/identitet.

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 16 aug 07, 11:00
Skulle deg vise seg og stemme at Bjørkøy vil til rbk så kan vel det ordne seg etter denne sesongen og vi skulle få rundt 15 mill eller noe.mannen har jo 3.5 år igjen av kontrakten

supportern

Bedriftsspiller
Ble medlem: 06 mar 07
Innlegg: 14

Lagt til: 16 aug 07, 11:08
Opprinnelig postet av paco
Skulle deg vise seg og stemme at Bjørkøy vil til rbk så kan vel det ordne seg etter denne sesongen og vi skulle få rundt 15 mill eller noe.mannen har jo 3.5 år igjen av kontrakten

"Selv om RBK-direktøren ikke vil nevne tall, mener Adresseavisen at klubben trolig må ut med seks-åtte millioner kroner til FFK"
http://www.f-b.no/article/20070816/FFK/70816002/1009/AKTUELT

Men nå får jo de nesten 90mill for CL, så penger har de jo!!



paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 16 aug 07, 11:17
Opprinnelig postet av supportern
Opprinnelig postet av paco
Skulle deg vise seg og stemme at Bjørkøy vil til rbk så kan vel det ordne seg etter denne sesongen og vi skulle få rundt 15 mill eller noe.mannen har jo 3.5 år igjen av kontrakten

"Selv om RBK-direktøren ikke vil nevne tall, mener Adresseavisen at klubben trolig må ut med seks-åtte millioner kroner til FFK"
http://www.f-b.no/article/20070816/FFK/70816002/1009/AKTUELT

Men nå får jo de nesten 90mill for CL, så penger har de jo!!


Den summen er jo bullshit.Brenne gikk for nærmere 8 mill! Bjørkøy har 3.5 år igjen av kontrakten og dermed en helt annen sum

DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 16 aug 07, 11:28
Sikkert bare hørt feil, trodde sikkert det skulle være seks til åtte millioner, sekstiåtte millioner skal det nok være

---------------------------

Norgesmester - to på rad?
Ikke det, nei. Ihvertfall i fjor, da...


kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 16 aug 07, 11:44

Opprinnelig postet av DrDRE
Sikkert bare hørt feil, trodde sikkert det skulle være seks til åtte millioner, sekstiåtte millioner skal det nok være

Ja det hørtes mer riktig ut!

KTE - Ligg unna Bjørkøy, Din skap-bartemann!!

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
Synger du Pippi-sangen uten å hoppe?? Så stikk fra PH-feltet da for FAAN!!!!


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 16 aug 07, 11:48

Vi selger ikke vår kaptein for under 10 mill. Han har etter sesongen 3.5 år igjen, og en pris under 10 mill vil være latterlig!

Men jeg tror ikke John Anders ønsker seg vekk, egentlig. Tror også han er smart nok til å skjønne at det ikke blir mye mer spilletid i Rosenborg. Han er førstevalg på høyrekanten, i Rosenborg må han kjempe med spillere som Strand, Riseth, Sapara, Skjelbreid og Tettey.

---------------------------

Jeg beklager overfor dommeren, men når det er sagt så ser det ut som straffe. Og dommeren skal dømme ut fra det han ser. Det var ikke straffe, men det kan ikke dommeren ha sett. - Henning Berg etter tapet mot Rosenborg 2006-


kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 16 aug 07, 11:51
Jeg synes 10 mill er for lite... Han blir linket til landslagspill, og er vår kaptein. MA sier også at laget skal bygges rundt vår kaptein, da blir det for dumt å selge han til RBK...

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
Synger du Pippi-sangen uten å hoppe?? Så stikk fra PH-feltet da for FAAN!!!!


T.Olsen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 16 aug 07, 12:15
Tenk hvilken kant vi kan få for den summen! Høyrekant er ikke posisjonen for Bjørkøy, han er bedre som sentral, som sentral er han reserve. Om vi selger Bjørkøy, kjøper en god ving for pengene, da ser jeg ikke på det som noe stort tap.

---------------------------

Gashi!


kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 16 aug 07, 12:30

Opprinnelig postet av T.Olsen
Tenk hvilken kant vi kan få for den summen! Høyrekant er ikke posisjonen for Bjørkøy, han er bedre som sentral, som sentral er han reserve. Om vi selger Bjørkøy, kjøper en god ving for pengene, da ser jeg ikke på det som noe stort tap.

Ikke stort tap? - hvem er toppscorer for FFK i år??

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
Synger du Pippi-sangen uten å hoppe?? Så stikk fra PH-feltet da for FAAN!!!!


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 16 aug 07, 12:33

Opprinnelig postet av T.Olsen
Tenk hvilken kant vi kan få for den summen! Høyrekant er ikke posisjonen for Bjørkøy, han er bedre som sentral, som sentral er han reserve. Om vi selger Bjørkøy, kjøper en god ving for pengene, da ser jeg ikke på det som noe stort tap.

Bjørkøy vil gi Wehrman og Gashi kamp om de sentrale midtbaneposisjonene slik at de må prestere 110% i hver kamp for å ikke måtte gi fra seg plassen til Bjørløy og han er en meget god kandidat til å spille høyrekant, høyreback og venstreback når det trengs. Du ser ingen verdi i det? Skal vi bli ett topplag holder det ikke å ha 11 spillere i troppen som er gode i en posisjon på banen, vi må ha alternativer og du finner ikke en spiller i Norge som holder så høyt nivå på så mange plasser på banen som Bjørkøy!

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 16 aug 07, 13:03
Opprinnelig postet av Kent

Bjørkøy vil gi Wehrman og Gashi kamp om de sentrale midtbaneposisjonene slik at de må prestere 110% i hver kamp for å ikke måtte gi fra seg plassen til Bjørløy og han er en meget god kandidat til å spille høyrekant, høyreback og venstreback når det trengs. Du ser ingen verdi i det? Skal vi bli ett topplag holder det ikke å ha 11 spillere i troppen som er gode i en posisjon på banen, vi må ha alternativer og du finner ikke en spiller i Norge som holder så høyt nivå på så mange plasser på banen som Bjørkøy!

Enig, Jonna er norges beste "potet". Han holder høy klasse på flere plasser. Rart at ikke folk her inne har forstått det. Det har jo RBK (Eggen) skjønt, og derfor vil de ha ham som den "nye Strand". Her inne ser det ut som om folk blir blendet av størrelsen på en eventuell overgangssum. Jonna blir nesten umulig å erstatte...


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 16 aug 07, 13:58
Opprinnelig postet av HotDream

Enig, Jonna er norges beste "potet". Han holder høy klasse på flere plasser. Rart at ikke folk her inne har forstått det. Det har jo RBK (Eggen) skjønt, og derfor vil de ha ham som den "nye Strand". Her inne ser det ut som om folk blir blendet av størrelsen på en eventuell overgangssum. Jonna blir nesten umulig å erstatte...

 

Uavhengig av kvalitet og sum på Bjørkøy, er 99% sikkerpå at det ikke blir siste FFK-spilleren KTE ønsker å hente til Bartelandd i årene som kommer... Vent å se...

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...

"kom aldri med noen forutsigelser, spesielt ikke om fremtiden" - S. Goldwyn


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 16 aug 07, 14:15
Endret: 16 aug 07, 14:18
Opprinnelig postet av Lemmy

Men jeg tror ikke John Anders ønsker seg vekk, egentlig. Tror også han er smart nok til å skjønne at det ikke blir mye mer spilletid i Rosenborg. Han er førstevalg på høyrekanten, i Rosenborg må han kjempe med spillere som Strand, Riseth, Sapara, Skjelbreid og Tettey.

Gode poenger. Bjørkøy er vel like opptatt av spilletid som noen annen. Ingen synes det er gøy å slite benken i all tid.

Selv om Gashi er et klart førstevalg i den offensive midtbanerollen, i alle fall så lenge han spiller sånn som han har begynt i FFK, så må vi ha flere sterke spillere til den posisjonen hvis FFK skal være et topplag. Det er en for viktig posisjon til at vi kan klare oss med én spiller av toppklasse til å fylle den.

Hva gjelder spørsmålet om en ny kantspiller så ser jeg ikke helt poenget med det før vi har en spiss som er sterk i boksen, en Helstad/Occean/Ivers-type. Så da trenger vi ikke én ny spiller, men to (minst). Med tre nye fjes i førsteelleveren bare i sommer oppstår spørsmålet om hvor fort man skal bytte ut laget. To spillere til nå så er halve førsteelleveren skiftet ut bare siden juni. Jeg synes det har en odør av stress og panikk om man går for det. Laget må få litt arbeidsro. Spillerne må få litt tid til å lære å kjenne hverandre og systemet de spiller i. Dagens FFK-lag har en masse å gå på, ikke minst samspillet mellom de fire på midten har et stort potensiale for videre utvikling. De har bare såvidt begynt å spille sammen.

Ellers er jeg enig med innleggene over angående Bjørkøys anvendelighet. Den gutten oser kvalitet uansett hvor på banen han spiller, og om jeg forstår det riktig, også utenfor banen. Me dså mange sterke kapteinsemner som finnes i laget nå hadde ikke Bjørkøy blitt valgt til kaptein i år igjen om han ikke ganske enkelt var strålende i rollen. Men det er han, uten tvil.

Det er klart RBK er interessert. Kanskje går Bjørkøy også etter denne sesongen, det kan man ikke utelukke. I så fall kommer jeg til å ønske Bjørkøy alt hell og lykke, og fortsette å følge ham med interesse, uansett hvor han går hen. Og jeg kommer til å være glad for at FFK er såpass sterke at laget ikke faller fra hverandre i Bjørkøys fravær. Men jeg håper han blir.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 16 aug 07, 15:46

Adresseavisen vet også at Bjørkøy vil til Rosenborg, og derfor er sjansen veldig stor for at FFK ikke vil stikke kjepper i hjulene for en overgang.

Ikke bra dette.

Eggen vil vist at han skal bli den nye Strand.


kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 16 aug 07, 15:48
Han får håpe i den ene hånda, og drite i den andre hånda - også får han se hvilken hånd han får mest i

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
Synger du Pippi-sangen uten å hoppe?? Så stikk fra PH-feltet da for FAAN!!!!


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 16 aug 07, 15:49
Beste er og beholde Bjørkøy noe vi gjør i lang tid fremover.Vi har Gardar,Fofana,Tarik og west som vil være i toppen av norske spisser neste sesong

ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 16 aug 07, 18:25

Ja ser ut som Bjørkøy kommer til å glippe men spørs når.

http://www.fotballmagasinet.no/?mode=news&id=9520

 


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 16 aug 07, 18:35
på tv2 sporten i dag har dem sagt at FFK mest sannsynlig beholder bjørkøy ut sessongen, men RBK har jo så mye penger at dem svir av kr bare for å få til dette. Går jonna trenger vi en erstatter sier jeg.. vi kan ikke kjøpe spiss for dem penga om ikke RBK kommer med ett bytte da

---------------------------

http://keiko99.net


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 16 aug 07, 18:36
Endret: 16 aug 07, 18:39

Samma det vel hva Bjørkøy vil eller ikke. Han har kontrakt på 3,5 år til. Han får forholde seg til den og dermed basta! Hvis han ville vekk burde han at tenkt seg om en gang extra før han forlenga for 4 år i vinter..

 

Syns det også er tåpelig å selge Bjørkøy nå, med 3,5 år igjen av kontrakten sin. Vent to år, og vi kan fremdeles få mye penger for ham. Desuten vil vi tilbake til den tiden hvor RBK støvsugde norske klubber for spillere ?

---------------------------

Du tællær ente alene...
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet



Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 9 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3