Husk meg
Brukernavn
Passord

Bør Morgan få bli i klubben uansett utfall av Mikel-saken?

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 9 4

schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 21 sep 07, 12:20
Opprinnelig postet av Costanza
Dagbladets Esten O. Sæther kommenterer saken: - Hvitvask på Oslo vest

Og bare for å svare på topic: Dersom Morgan Andersen blir dømt i saken, så har han ikke noe å gjøre som direktør i FFK.


Har du noen forslag til ny direktør kanskje? Myklebost var jo UTROLIG. Lol...

---------------------------

Hiv styret!!!!


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 21 sep 07, 12:21
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=166985 

Hephep.  Han bør være uskyldig..

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit
HATER NFF .


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 21 sep 07, 14:22
Endret: 21 sep 07, 14:28

Her er tiltalen:


Tiltalebeslutning

STATSADVOKATENE I OSLO

setter herved Morgan Andersen, f. 07.04.1966 under tiltale ved Oslo tingrett for overtredelse av:

I Straffeloven § 182 første ledd første straffalternativ
 for i rettsstridig hensikt å ha benyttet som ekte eller uforfalsket et ettergjort eller forfalsket dokument.

Grunnlag:

I august 2004 kom fotballspiller John Obi Mikel til Norge. I september 2004 ble det inngått to avtaler mellom Mikel og FC Lyn om at han skulle spille på Lyns eliteserielag. En avtale ble medundertegnet av agent John Shittu og en av Mikels far.

For å få utstedt spilleberettigelse som profesjonell fotballspiller tok han i egenskap av klubbdirektør for FC Lyn initiativ til at det ble innlevert en kontrakt datert 22. april 2005 til Norges fotballforbund (NFF) i tilknytning til Mikels 18- årsdag samme dag. Det var imidlertid ikke inngått ny kontrakt med Mikel denne dato. Kontrakten som ble innlevert var septemberkontrakten undertegnet av Mikels far, men med ny forside med datering 22. april 2005.

På bakgrunn av dette utstedte NFF spilleberettigelse til Mikel, og Mikel spilte eliteseriekamp den 24. april 2005.

I månedsskiftet mai/juni 2005 overleverte han enda en avtale til NFF. I denne avtalen byttet han ut sidene 1 og 5 i septemberkontrakten undertegnet av Shittu og påførte initialer på side 1 og datoen 22. april 2005 på begge sidene, alt for å gi inntrykk av at det faktisk var inngått en avtale med Mikel 22. april 2005.

II Straffeloven § 168 første straffalternativ
for ved falsk anmeldelse til påtalemyndigheten eller annen offentlig myndighet å ha søkt å pådra en annen siktelse eller fellelse for en forbrytelse.

Grunnlag:

Mandag 30. januar 2006 i Oslo anmeldte han John Shittu til politiet. Han påstod at Shittu hadde antedatert en kontrakt mellom FC Lyn og John Obi Mikel til tross for at han visste at dette ikke var tilfelle.

Straffeloven § 62 første ledd får anvendelse.

Oslo statsadvokatembeter, 19. september 2007

Terje Nybøe

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 21 sep 07, 14:29

Syns synd på Morgan, og støtter ham i tykt og tynt! Om han er skyldig i dokumentforfalskning, er det en litt annen sak. Men jeg syns uansett synd på ham. Måten media, og folk utenfor Fredrikstad, har taklet dette på har vært hårreisende!

Men, jeg må si meg enig i han jobbeksperten som ble intervjuet i FB i dag. Han bør bli permittert, eller aller helst få en annen rolle i klubben. Avtaler med andre klubber, agenter og spillere bør en annen få ta seg av. For uansett om han er skyldig eller ikke, så vil, utrolig nok, andre mennesker ha dømt ham som skyldig uansett.

Håper at Plankehaugen viser enda mer støtte til Morgan mot VIF eller hjemme mot RBK neste helg. For han er i en svært vanskelig situasjon. Alle bør nå tenke seg om, og støtte Morgan!

Morgan er livsviktig for klubben! Det løftet han har vært med på det siste året, har vært utrolig. Talentutvkling, stadionsmessig, spillerkontrakter, samarbeidspartnere osv; nesten alt har Morgan vært delaktig i!

Morgan, du vil ha min støtte uansett!

---------------------------

Jeg beklager overfor dommeren, men når det er sagt så ser det ut som straffe. Og dommeren skal dømme ut fra det han ser. Det var ikke straffe, men det kan ikke dommeren ha sett. - Henning Berg etter tapet mot Rosenborg 2006-


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 21 sep 07, 14:59
Endret: 21 sep 07, 15:01

Tror nok Lyn skjelver litt i buksene også! Selv om de ikke er en part i denne straffesaken er det de som mottokk 50 mill og om Morgan blir dømt tar det nok ikke lang tid før noen vil kjempe for å få tilbake de 50 mill og da er brått LYN en part. Og  jeg vil tro de er i deep shit også!

Tror nok Lyn like mye som Morgan håper at han ikke blir dømt skyldig!

Spørs om ikke Lyn bør begynne å "flytte litt penger", om de har noen...

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 21 sep 07, 15:04

Opprinnelig postet av Martin_
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=166985 

Hephep.  Han bør være uskyldig..

Sto det noe nytt i den linken ?? Ikke det jeg kunne se.


kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 21 sep 07, 15:27
Opprinnelig postet av Lemmy

Syns synd på Morgan, og støtter ham i tykt og tynt! Om han er skyldig i dokumentforfalskning, er det en litt annen sak. Men jeg syns uansett synd på ham. Måten media, og folk utenfor Fredrikstad, har taklet dette på har vært hårreisende!

Men, jeg må si meg enig i han jobbeksperten som ble intervjuet i FB i dag. Han bør bli permittert, eller aller helst få en annen rolle i klubben. Avtaler med andre klubber, agenter og spillere bør en annen få ta seg av. For uansett om han er skyldig eller ikke, så vil, utrolig nok, andre mennesker ha dømt ham som skyldig uansett.

Håper at Plankehaugen viser enda mer støtte til Morgan mot VIF eller hjemme mot RBK neste helg. For han er i en svært vanskelig situasjon. Alle bør nå tenke seg om, og støtte Morgan!

Morgan er livsviktig for klubben! Det løftet han har vært med på det siste året, har vært utrolig. Talentutvkling, stadionsmessig, spillerkontrakter, samarbeidspartnere osv; nesten alt har Morgan vært delaktig i!

Morgan, du vil ha min støtte uansett!

Støttes

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
- Nå sikter vi mot stjernene!! -


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 21 sep 07, 16:06

Skulle jo tru at de har en sterk sak siden de går til retten. Kripos er jo ganske drevne i dette faget.

Håper får all del at Morgan blir renvasket, utrolig trist for klubben og Morga selv hvis han skulle bli dømt.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 21 sep 07, 16:13
Endret: 21 sep 07, 16:17
Opprinnelig postet av Tøfflus

Her er det snakk om en kontraktsforfalskning, og om retten mener Morgan har gjort dette så sliter jeg med å se for meg spilleragenter og spillere sette seg ned og skrive kontrakt sammen med ham.

 ... 

Skjønner hva du mener. En formell dom veier selvsagt tungt. Men likevel er jeg ikke så sikker på hvordan andre agenter vil reagere. Allerede før politiet valgte å fortsette etterforskningen av saken på eget initiativ var det mange som mente høyt at Morgan måtte være en skurk - også med henvisning til tidligere saker og talløse rykter om hvor mye galt mannen skal ha gjort. Men selv etter at politiet hadde meldt saken inn til statsadvokaten virker det ikke som om verken spillere, klubber eller agenter har vanskelig for snakke med Morgan. Ei heller har noen, eks. Lyn, noen vansker med å snakke med John Shittu, selv om det florerer av rykter om hvor sleip den mannen kan være.

Slik jeg ser det består ikke den bransjen vi diskuterer av spesielt mange uskyldige lam. Jeg har aldri lagt skjul på at jeg mistenker Morgan for å ha tatt både en og to snarveier i sin karriere, men i stedet for å bebreide ham for det tror jeg heller at dette er noe av grunnen til at han klarer seg såpass bra som han gjør. Skal man lykkes på spillermarkedet kan man ikke akkurat trekke kølapp og vente på tur. Poenget mitt er at jeg ikke er så sikker på hvordan denne bransjen vil reagere på at Morgan (eller Shittu, hvis det kan bli utfallet) skulle bli dømt for uklarheter omkring en kontrakt. Mange har forhandlet med Morgan lenge etter at denne saken ble kjent, og ingen har hatt problemer med det, såvidt jeg har hørt.

Det er som du sier deg enig i ingen troverdighet i at en kontrakt som begge parter forholdt seg til i flere måneder plutselig viser seg å være rent oppspinn fra den ene partens side. I tillegg kjenner vi Mikel/Shittus motiv for å ha fremsatt denne påstanden, nemlig å tjene store penger på akseptere Chelseas overlegne bud i stedet for å la seg avspise med det "fillebeløpet" som ManU la på bordet (og som Shittu vel ikke ville fått noen andel av).

Fremdeles vil jeg se an hva Morgan eventuelt blir dømt for og hva straffen blir før jeg vet hva jeg mener om hvilke konsekvenser en dom bør få. Det er klart at ingen kan sitte i fengsel dømt for kontraktsforfalskning og fortsette å skrive kontrakter derfra. Det gir seg selv. Men jeg ser ingenting som tyder på at den strengest mulige straff er så veldig aktuell, selv om mediene elsker å dramatisere saken ved å stadig snakke om lovens yttergrense. Om Morgan faktisk har begått en svindel med disse kontraktene så ser jeg ikke riktig hvem som plutselig skal sprette frem for å spille rollen som offer i saken. Hvis ingen gjør det snart tror jeg det bør få noe å si for vurderingen av alvorhetsgraden i det påståtte lovbruddet.

Ingen drosjosjåfør mister lappen bare fordi han får en fartsbot, hvis du skjønner hva jeg mener.

Ellers er jeg enig i det du sier.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 21 sep 07, 17:03
Endret: 21 sep 07, 17:09

Flight....... osv "  Vi er vel enige i at ingen bør fordømmes for saken er ferdig behandlet, men jeg synes at du går langt over alle streker som andre har trådd på i forhåndfordømmelse. ???????

Hva jeg mener, din omtale av Shittu / Mikelos er av forhåndsfordømmelse og mistenksomhet.  Dette uten annet grunnlag enn at de har reist seg til motmæle mot Morgan A. Hadde jeg ikke vist bedre ( håper jeg) smaker dette enten av sjåvinisme eller faktisk rasisme.

Ps. Jeg skal gi deg rett i en ting. Morgan A vil nok i framtiden uansett  domsavgjørelse motta tilbud inne "Forballverden"(dessverre)

F.eks av spilleragent Hauge som også faktisk har mye snusk på sin CV.  Likevel håper jeg på at fotballen virkelig klarer å luke vekk det ugrasset som gir sporten et dårlig rykte. Ser med skrekk og gru fram til den dagen da Fotball og proffboksing sliter med samme rykte. Det er vel ikke veien å gå.

 

 

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 21 sep 07, 17:40
Om han har gjort noe ulovelig i Lyn så ser ikke jeg problemet i dette. Han har tross alt skaffet den klubben både det ene og det andre. For FFK sørget han at vi ikke gikk konkurs samt at han skaffet til veie både den en og andre kvalitetsspillern. Alle kan selvfølgelig gjøre en feil. Uansett, stå på Morgan.

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 21 sep 07, 18:09

Morgan & Cato sendte inn et skriv til påtalemyndihetene om noen forhold som ikke var tatt med i siktelsen, de har ikke hørt noe svar, men tiltalen er altså tatt ut. Tror dere det kan være slik at Lyn er vel så dirty opp i det hele som det Morgan er, men at de forsøker å skyve ham foran seg? Tror dere han håpet på, og kanskje regnet med, at saken ville henlegges da påtalemyndighetene så omfanget saken og de involverte? Hvem vet, dette kan kanskje bli en skikkelig grumsete rettsak. På vg.nett hevdet en at de politimedlemene som tok beslutningen om å etterforske saken videre, selv om begge parters anmeldelser var blitt trukket tilbake, var klansmedlemmer. Om dette bare er ondsinnede rykter eller ikke har vel kanskje ikke så mye å si.

Men helt ærlig talt her. Begge parter trakk anmeldelsen. Mikel kom dit han ville. En norsk klubb som er med på å påvirke nivået i norsk fotball ble 50 mill rikere. Hva står vi igjen med? Jo.. en steinrik russer med navn Ambromovic som knapt merket at han måtte ut med litt ekstra penger for Mikel. Alt dette tilsynelatende etisk ok. Hvorfor bruker da norsk politi massevis av norske skattepenger, som kunne gå til bekjempelse av voldtekt og overgrep etc etc, på en sak som er død? Kunne ikke politiet bare plystret en fin sang og latt dette passert?


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 21 sep 07, 18:12
Kanskje fordi dem liker dårlig å bli brukt i ett spill? Og har dem bevis er det en ganske alvorlig sak....

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 21 sep 07, 20:54

Her må en vel spørre seg.....hva er motivet for å gjøre en slik forbrytelse? Dette dukker opp fra min hjernebark...

-Patriotisme?

-Økonomisk vinning?

-Kan det være både økonomisk vinning og patriotisme?

-Står en eller flere personer bak denne forbrytelsen?

-Hvem vinner på at Lyn fikk 50 mill for Mikel?

-Hvis Morgan er skyldig. Hvilket drivende motiv hadde Morgan.

-Morgan var direktør,ja...men her har vi styremedlemmer og investorer.....ev. bakmenn og ildsjeler i Lyn som jeg mener har et større motiv enn Morgan. Alle disse må vel ha hadt kjennskap om kontraktsforhold til det "svarte gullet" i Lyn?

Jeg får en følelse av at det er en del mennesker som er blitt presset til å lukke øynene og munnen i denne saken. Hvem/hvilke har i så fall makt nok og stort nok motiv til å få presset igjennom en slik forbrytelse foran øynene på flere mennesker i Lyn-aparatet?

Cato Schiøtz  sier det er svart hvit.....Morgan eller Lyn. Hvem er i så fall "Lyn"?

 

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 22 sep 07, 01:00
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Opprinnelig postet av Tøfflus

Her er det snakk om en kontraktsforfalskning, og om retten mener Morgan har gjort dette så sliter jeg med å se for meg spilleragenter og spillere sette seg ned og skrive kontrakt sammen med ham.

 ... 

. Men jeg ser ingenting som tyder på at den strengest mulige straff er så veldig aktuell, selv om mediene elsker å dramatisere saken ved å stadig snakke om lovens yttergrense. Om Morgan faktisk har begått en svindel med disse kontraktene så ser jeg ikke riktig hvem som plutselig skal sprette frem for å spille rollen som offer i saken. Hvis ingen gjør det snart tror jeg det bør få noe å si for vurderingen av alvorhetsgraden i det påståtte lovbruddet.

Ingen drosjosjåfør mister lappen bare fordi han får en fartsbot, hvis du skjønner hva jeg mener.

Ellers er jeg enig i det du sier.



Jeppers, dette blir som da media snakket om at han som kastet kake på Kristin Halvorsen risikerte mange år i fengsel, bare fordi han var tiltalt etter en paragraf hvor øverste strafferamme var ganske høy. Han endte som vi vet med en ganske kort og attpåtil betinget dom, noe som slett ikke var uventet.

Det at saken faktisk ikke har noen konkrete offer, det er et meget godt poeng. Mikel spiller titt og ofte for Chelseas a-lag og tjener gode penger, Shittu fikk sikkert litt gryn i forbindelse med forliket, og både i Manchester og Oslo kunne man smile hele veien til banken. Og Chelsea har fått en spiller de tydeligvis ønsket, siden han spiller.

Det som jeg frykter på Morgans vegne er at siden det er snakk om en kjent person (med et visst rykte, om enn ufortjent) vil retten dømme strengere ved en eventuell domfellelse, for å statuere et eksempel. Akkurat denne begrunnelsen har blitt brukt før når man har dømt strengere i en sak enn i en annen selv om sakene i stor grad ligner på hverandre.

Jeg håper selvsagt at det viser seg at det hele er feil, at kontrakten var ekte og at samtlige kan fortsette som før (jeg håper selvsagt, som Manchester United-fan siden barndommen, at Mikel spiller dårlig på søndag om han spiller), men det ser jo ut som om saken egentlig er full av snusk, fra alle parter, og at ingen har holdt seg helt til spillereglene. Synd at det bare er Morgan Andersen personlig som stilles for retten, her burde det strengt tatt vært en skikkelig skittentøyvask. Her mistenker jeg nemlig at både John Shittu, Terje Hauge, Chelsea og Mikel selv har vært mer delaktige enn tiltalen skulle tyde på.


---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


MotorWerk

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 255

Lagt til: 22 sep 07, 15:05
Opprinnelig postet av Lemmy
Håper at Plankehaugen viser enda mer støtte til Morgan mot VIF eller hjemme mot RBK neste helg. For han er i en svært vanskelig situasjon. Alle bør nå tenke seg om, og støtte Morgan!


At han er i en svært vanskelig situasjon skyldes ingen andre enn ham selv (hvis det nå er slik at han har forfalsket dokumenter, da). Blir han domfelt regner jeg med at klubben kvitter seg me`n. Trist selvsagt, for han har gjort utrolig mye bra for oss. Blir spennende å følge saken.

---------------------------

-exit body, exit mind-


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 22 sep 07, 18:15

Opprinnelig postet av MotorWerk
Opprinnelig postet av Lemmy
Håper at Plankehaugen viser enda mer støtte til Morgan mot VIF eller hjemme mot RBK neste helg. For han er i en svært vanskelig situasjon. Alle bør nå tenke seg om, og støtte Morgan!


At han er i en svært vanskelig situasjon skyldes ingen andre enn ham selv (hvis det nå er slik at han har forfalsket dokumenter, da). Blir han domfelt regner jeg med at klubben kvitter seg me`n. Trist selvsagt, for han har gjort utrolig mye bra for oss. Blir spennende å følge saken.

Selvfølgelig er det hans egen feil hvis han har forfalsket dokumenter. Men, måten norsk media har håndtert saken på har vært motbydelig. Man glemmer at det finnes en privatperson med tanker og følelser som heter Morgan Andersen, og at han har en familie som tar seg nær av denne saken.

Hadde man vært litt mer forsiktige, og behandlet denne saken med litt mer skjønn, syns jeg det hadde vært mer presseetisk. Og pressen har, som kjent, stor innvirkning på mennesker rundt om i Norge. Morgan er stemplet som skyldig av så og si alle som mener noe utenfor Fredrikstad.

---------------------------

Jeg beklager overfor dommeren, men når det er sagt så ser det ut som straffe. Og dommeren skal dømme ut fra det han ser. Det var ikke straffe, men det kan ikke dommeren ha sett. - Henning Berg etter tapet mot Rosenborg 2006-


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 23 sep 07, 18:59

 

Opprinnelig postet av Frodal


1. Forsåvidt enig i at partene ikke er veldig interesserte i denne saken,MEN man kan jo ikke bare la folk forfalske dokumenter heller da?

2. Chelsea måtte vel ut med nærmere 200 millioner for en spiller de ville fått omtrent gratis DERSOM det er slik at MA gjorde Mikel til Lynspiller ulovlig?

3. Han er uskyldig til det motsatte er bevist,men å påstå at det er uklart hvorfor politiet ikke er fornøyd
blir litt merkelig....politiet og rettsapparatet skal straffeforfølge mulige lovbrudd uansett.

1. Selvsagt, men HVIS Morgan har forfalsket kontrakten så forstår jeg utmerket godt at Shittu anmeldte Morgan, men jeg kan ikke med min beste vilje forstå hvorfor han trakk anmeldelsen tilbake. Hvis noen hadde satt min undersktift på en kontrakt uten min aksept og saken handlet om min troverdighet i yrket mitt så hadde jeg ikke akseptert det, uansett om alle økonomiske tap i den konkrete saken ble dekket.

Jeg forstår ikke hvorfor så mange (politiet inkludert) velger å se bort i fra at Shittu trakk anmeldelsen sin tilbake. Kan du forklare meg det?

2. Hvis det hadde vært som du sier her, at Chelsea kunne fått Mikel gratis om det ikke hadde vært for en kontrakt som Morgan har forfalsket, tror du virkelig at Chelsea hadde gått med på å betale 300 millioner kroner (ca 250 til ManU og ca 50 tiL Lyn) bare for å slippe en simpel rettsak?

Kan du få meg til å tro på at det er troverdig? At milliardkonsernet Chelsea leker butikk på den måten?

3. Spørsmålet er vel egentlig om Morgan er skyldig fordi Shittu en gang påsto det, selv om Shittu kort etter trakk tilbake den påstanden. Nå vet vi at Shittu var motivert av en betydelig millioninntekt hvis han lyktes med å hindre ManU i å kjøpe Mikel. Det kunne jo være en grunn til å prøve. Er du enig?

Hva gjelder politiet og rettsapparatet så er det klart at de har en plikt til å behandle alle anmeldelser de får inn. Det er like klart at de ikke har de ressursene de trenger for å etterforske alle saker så grundig som de burde. Også politiet må desverre prioritere, i blant ganske hardt. Nå en anmeldelse blir trukket tilbake, som her, kan politiet (igjen selvsagt) velge å forfølge saken likevel, men det er ingen som sier at de må. La oss si at en kvinne anmelder samboeren sin for vold, og kommer tilbake dagen etter åpenbart nervøs og ute av seg og dessuten grundig banket opp og sier at hun vil trekke anmeldelsen så kan politiet mistenke at samboeren har truet henne til å trekke anmeldelsen. I så fall har de god grunn til å forfølge saken på eget initiativ.

Men hvilket motiv har politiet i Mikel-saken? En påstand om svindel er ikke nok når det ikke finnes noen som hevder at de har blitt svindlet.

Skal de kanskje stauere et eksempel? Overfor hvem da egentlig? Det internasjonale markedet for kjøp og salg av fotballspillere? Skulle en dom i en ikke-sak mot lille Morgan Andersen i utkantbygda Norge påvirke noe som helst? Nei dra meg baklengs inn i fuglekassa. Hvis Shittu og Chelsea hadde krevd sine 45 millioner tilbakebetalt så hadde det vært noe annet. Men de gjør ikke det. De har forlengst akseptert det politiet i Oslo ikke klarer å akseptere, og bryr seg ikke. Hvordan kan man bruke en slik sak til å statuere et eksempel?

Hvorfor er det egentlig så galt at Morgan har fått til at en liten andel av den vanvittige summen Chelsea betalte for stjerneskuddet sitt endte opp i Lyn og sånn sett styrket norsk fotball? Hva er egentlig Morgan i verste fall skyldig i her, utover å ha gitt Lyn (og norsk fotball generelt) en betydelig income boost (på Chelseas høyst velvillige regning)?

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 23 sep 07, 19:11
Opprinnelig postet av Shadar

Men helt ærlig talt her. Begge parter trakk anmeldelsen. Mikel kom dit han ville. En norsk klubb som er med på å påvirke nivået i norsk fotball ble 50 mill rikere. Hva står vi igjen med? Jo.. en steinrik russer med navn Ambromovic som knapt merket at han måtte ut med litt ekstra penger for Mikel. Alt dette tilsynelatende etisk ok. Hvorfor bruker da norsk politi massevis av norske skattepenger, som kunne gå til bekjempelse av voldtekt og overgrep etc etc, på en sak som er død? Kunne ikke politiet bare plystret en fin sang og latt dette passert?

Det er ganske klart at politiet har andre motiver for å kjøre denne saken enn hva som har kommet fram. Men jeg kommer ikke til å mene noe mer om det. For da mistenker man nemlig norsk politi for å ikke ha en 100 % korrekt holdning i denne saken. Og det går ikke bra. Alle vet at norsk politi er så renhårig at Jesus fortjente å korsfestes til sammenligning. Det har aldri skjedd at en norsk politimann har sagt, gjort eller tenkt noen han/hun ikke burde i sin stilling. Aldri, og spesielt ikke i saken mot Morgan. Det er helt utenkelig at noen i politiet deler den oppfatningen som svært mange, blant dem ffk-forever gir uttrykk for, nemlig at Morgen er SKYLDIG!! De som mener det nå har ment det lenge uklart på hvilke grunner. Men ingen politifolk, nei det er selvsagt helt umulig. Skulle liksom norske politifolk bare være mennesker de også? Å nei, kom ikke her og kom her.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Frodal

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jul 07
Innlegg: 81

Lagt til: 24 sep 07, 11:24
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Hva er egentlig Morgan i verste fall skyldig i her, utover å ha gitt Lyn (og norsk fotball generelt) en betydelig income boost (på Chelseas høyst velvillige regning)?


Han er ikke skyldig i noe enda,men tiltalen ligger der og blir han kjent skyldig så bør hans dager
som sportsdirektør være talte etter min mening,men han må gjerne bli i klubben i en annen stilling.


Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 9 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24