Husk meg
Brukernavn
Passord

Bør Morgan få bli i klubben uansett utfall av Mikel-saken?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 9 1

djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 13 aug 07, 22:39

Må si at jeg var "skeptisk optimist" når Morgan gjorde sin inntreden i klubben, pr idag er jeg rett og slett jævlig imponert!

Ok, han har hatt et par mer, eller mindre rare/lite taktiske utspill og fått noe negativ oppmerksomhet pga det, men ellers er jo alt bare rosenrødt, bortsett fra Mikelsaken som lurer i horisonten.

-Klubben har sterkere støtte fra næringslivet enn noen gang før.

-Samarbeidet mellom klubb og supportergruppe er bedre enn noengang tidligere.

-Vi henter endelig spillere som hever laget vårt.

-Klubben har økt sitt budsjett med mer en 100% (selvsagt mye pga ny stadio, men noen skal handskes med det også)

-De forskjellige alliansene som tidligere dro klubben i forskjellige retninger virker til å være visket bort.

-Flere av klubbene vi har forhandlet med skryter av ryddige og fine forhandlinger, det var ikke tilfelle før.

-Morgan har hele hjerte med seg i jobben, er ikke i rollen for egen vinning, men for at han elsker klubben. Noen av våre tidligere ledere kan ikke berømmes for det samme.

Han har en sinnsyk arbeidskapasitet og evne til å være overalt på samme tid. Vi lønner en leder som utfører jobb for 3.

-Virker som om han har samlet klubben, og har definitivt tatt klubben et steg frem i de fleste sammenhenger.

Alle disse punktene gir iallefall meg grunn til å håpe at han blir lenge hos oss, MEN.... Spørsmålet mitt er: Kan vi la han fortsette å styre i klubben dersom han blir dømt skyldig i Mikel-saken? Jeg må si at jeg mer og mer heller mot å svare JA på dette spm, ret og slett fordi han virker til å gjøre en fenomenal jobb i klubben, og at Mikelsaken er noe han har lært veldig mye av. Alle kan gjøre tabber i løpet av et liv, spesielt under sterkt press i stressede situasjoner,  sikkert også Morgan. Dersom han soner en evt dom, og med alt det mediestyret og trøkket dette vil medføre har han vel sonet dom nok? Klubben...VI trenger vel ikke hugge beina av han vi óg.

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 13 aug 07, 22:59
Opprinnelig postet av djpete
Jeg må si at jeg mer og mer heller mot å svare JA på dette spm, ret og slett fordi han virker til å gjøre en fenomenal jobb i klubben, og at Mikelsaken er noe han har lært veldig mye av.

Enig i absolutt alt du skriver, og er glad jeg ikke sitter i skoa på de som skal avgjøre Morgans skjebne ved et eventuelt negativt utfall. Vrien sak.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 13 aug 07, 23:03
Meget vrien sak, Morgan gjør utvilsomt manns jobb. Problemet er; Hvis han faktisk blir dømt, hvor mye vil det skade FFK`s rykte og ha ham ansatt, og vil noen andre forhandle med en mann som allerede er dømt for dokumentforfalskning?

---------------------------

Go tell the Spartans, passerby,
That here, by Spartan law, we lie


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 13 aug 07, 23:04

Opprinnelig postet av Holters

Enig i absolutt alt du skriver, og er glad jeg ikke sitter i skoa på de som skal avgjøre Morgans skjebne ved et eventuelt negativt utfall. Vrien sak.

Skulle ønske jeg satt i de skoa jeg, da hadde ikke et evt utfall av den diskusjonen vært uvisst:-)

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


mygg

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 243

Lagt til: 13 aug 07, 23:16
Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av djpete
Jeg må si at jeg mer og mer heller mot å svare JA på dette spm, ret og slett fordi han virker til å gjøre en fenomenal jobb i klubben, og at Mikelsaken er noe han har lært veldig mye av.

Enig i absolutt alt du skriver, og er glad jeg ikke sitter i skoa på de som skal avgjøre Morgans skjebne ved et eventuelt negativt utfall. Vrien sak.


Absolutt en vanskelig sak dette.

Mikel-saken berører en situasjon som henger igjen fra da Morgan var ansatt hos Lyn. Dette er ikke noe som egentlig berører FFK. HVIS han skulle bli dømt skyldig må han såklart ta sin straff etter norsk lov, men når straffeutmåling evt er gjort og straff evt sonet, så må man få tillit i samfunnet igjen. Morgan også.

MEN - hvordan vil tilliten til FFK være der ute hos andre klubber og samarbeidspartnere? Hvordan blir FFKs "markedsverdi"? Sponsorer og penger betyr mye i fotball. Og i hvor stor grad vil en sak og evt dom ta vekk fra fotballen? Potensielt kan all støyen rundt klubben også kunne ødelegge for det som skjer på banen.

Spørsmålet Morgan bør stille seg er om han ønsker å utsette klubben FFK for den belastningen en dom nødvendigvis vil påføre klubben? T.o.m. en tiltale kan være en belastning for klubben.

I tillegg: Inntil videre bør FFK og Morgan ikke blande korta her. At Morgan står fram på FFK-TV om Mikel-saken er å blande korta. FFK har ikke noe med Mikel-saken å gjøre.

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 13 aug 07, 23:47
Jeg mener at Morgan burde få fortsette i joben uansett utfall av saken. Dette er noe som har skjedd i en annen klubb, og Morgan har stått frem og sagt at han er uskyldig. da tar jeg han på ordet for det. Samtidig er Mikel.saken en sak som henger med fra hans tidligere arbeidsgiver og som ikke har skjedd mens han har vært i FFK. Jobben han har gjort her er så god at man må ta det med i beregningene.

Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 14 aug 07, 00:05
Jeg vet i hvertfall hvor jeg står og derfor snakker for meg selv.  Støtter Morgan i tykt og tynt. Synes han har gjort fantastisk jobb i klubben. Og det er det viktigste ....

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 14 aug 07, 00:07
Svaret på spørsmålet : Et klart ja fra min side.

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 14 aug 07, 00:09
Ja morgan er en av oss

---------------------------

http://keiko99.net


pondus-

Knøttespiller

Ble medlem: 04 jan 07
Innlegg: 72

Lagt til: 14 aug 07, 01:46

Må si jeg er til dels enig.

Så lenge han klarer å fungere selv om han blir dømt (mot formodning) ønsker i allefall jeg at han skal bli. Skulle det derimot vise seg at (som nevnt tidligere) at en del ikke vil ha noe med oss å gjøre siden direktøren tidligere er dømt for dokumentforfalskning kan jeg fort helle mot at han bør gå. Uansett fortjener han en `ny sjanse`. Han har jo gjort det veldig godt den tiden han har vært hos oss!


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 14 aug 07, 09:38
Driter i hva han eventuellt har gjort i Lyn. Morgan gjør en bra jobb og bør bli i FFK. Basta!

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 14 aug 07, 10:11

Opprinnelig postet av Snæbbis
Meget vrien sak, Morgan gjør utvilsomt manns jobb. Problemet er; Hvis han faktisk blir dømt, hvor mye vil det skade FFK`s rykte og ha ham ansatt, og vil noen andre forhandle med en mann som allerede er dømt for dokumentforfalskning?

 

Jeg hadde ikke forhandlet med en person med en slik dom hengende over seg.

Men for all del, nå er han uskyldig til det motsatte er bevist... Og tar man i betraktning at det er skjedd ett og annet justismord i Nisseladet Norge opp gjennom årene, ja så er det vel ikke sikkert han er skyldig selv om han skulle bli dømt?

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...

"kom aldri med noen forutsigelser, spesielt ikke om fremtiden" - S. Goldwyn


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 14 aug 07, 10:19

Muligens det er mye tilfeldigheter men.

Lyn slet da Morgan kom.Budsjettet økte betraktelig,Skaffet Mikel og Edu samt flere gode spillere.Tok 3 plass i serien med Morgan på Benken i en turbulent sesong da trener Espen Olavsen mistet sin familie i tsunamien,ansatte så Berg og fortsatte knall sesongen.Bastionen fikk en nærere forhold til klubb og spillere,nå så sliter Lyn både sportslig og økonomisk,Bastionen forlanger svar ifra ledelsen på hva som skjer.

Etter at Morgan kom til FFK så vil jeg si at de fleste sikkert ikke hadde trodd at FFk idag fremstår slik de gjør.Vil si at klubben har vokst stort i løpet av 7-8 mnd selv om det er mange faktorer til det.


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 14 aug 07, 10:23
Kanskje mokklebost gjør en inntreden i klubben igjen

---------------------------

Vi har toppspillere, og unnskyld om jeg er arrogant, vi har en topptrener- Jose Mourinho





kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 14 aug 07, 10:26
Opprinnelig postet av djpete

Veldig mye bra!

Veldig enig i det du skriver. Om MA, mot formodning, skulle bli siktet og dømt så vil nok den generelle stemningen i fotball Norge rundt saken avgjøre om han fortsetter i klubben eller ikke. Uansett vil han måtte ta en permisjon i soningstiden. Er det opp til meg bør han fortsette.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 14 aug 07, 10:36
Enig med alle som synes dette er en vrien sak. i utgangspunktet er jeg av den oppfattning at dette eventuelt er gjort før hans tiltredelse, og ikke bør få konsekvenser for hans arbeidsforhold. Det er allikevel slik at det kan få negative innvirkninger for FFK. Jeg vil tro at Andersen trekker seg, eller søker permisjon dersom han blir dømt. Foreløpig er det uvisst om det i det hele tatt blir sak, så la oss håpe at statsadvokaten stopper denne farsen.

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 14 aug 07, 10:53

En annen liten detalj er om MA hadde snev a personlig gevinst på å forfalske dokumentene om retten skulle bevise at så har skjedd og MA blir dømt. Om MA hadde noe i sin kontrakt med Lyn (bonus etc) som gjør at en enesete krone av de +/-50 mill Lyn tjente på dette havner i hans lomme er saken styggere enn om han gjorde dette 100% for å tjene sin arbeidsgiver.

Det siste er vel mest sannsynlig men ikke en selvfølge.

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 14 aug 07, 18:35
Opprinnelig postet av Kent

En annen liten detalj er om MA hadde snev a personlig gevinst på å forfalske dokumentene om retten skulle bevise at så har skjedd og MA blir dømt. Om MA hadde noe i sin kontrakt med Lyn (bonus etc) som gjør at en enesete krone av de +/-50 mill Lyn tjente på dette havner i hans lomme er saken styggere enn om han gjorde dette 100% for å tjene sin arbeidsgiver.

Det siste er vel mest sannsynlig men ikke en selvfølge.

Morgan har garantert ikke fått en krone av det salget.

olsa

Juniorspiller

Ble medlem: 14 jul 05
Innlegg: 98

Lagt til: 14 aug 07, 18:55

Hadde vi ikke hatt Morgan som direktør, kunne vi vel sett langt etter Kesey og Ardian. Ikke at Ardian er min favoritt, men ser at han tilfører laget mye.  Jeg tror at Morgan er uskyldig i denne forfalskningssaken. Han gleder seg jo til en eventuell rettssak og at saken skal bli belyst i sin helhet. Hadde han vært så offensiv i forhold til dette hvis han var skyldig?? Tror ikke det.

Jeg har lært å kjenne Morgan gjennom det siste året, og må si at jeg ble overrakset første gang jeg traff han. Han var så forskjellig fra slik han blir fremstilt i media. Det er en fyr med stor hjerte for fotball og menneskene rundt seg. En kjempetrivelig fyr, synes jeg. Håper at media vil være snille med han til saken er avgjort. Jeg tror og håper at han er uskyldig i hele Mikel-saken. Derfor er det for meg en ikke-sak den som var tråden her.

Er sikker på at han vil være direktør i klubben i mange år fremover. 


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 14 aug 07, 21:44

Som mange har sagt før meg en meget vanskelig og vrien sak.

M.A har gjort en fin jobb i FFK (så langt), men dersom han blir funnet skyldig i "juks" bør han sjøl ta avgjørelsen å trekke seg. Dette skaper en ryddig situasjon for FFK.

Blir han frifunnet så er ingenting bedre enn det for såvel M.A som FFK.

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 9 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3