Husk meg
Brukernavn
Passord

Enerlys drakt-nummer fredes???

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 10 1

Spurvene fra London

A-lagspiller

Ble medlem: 11 feb 04
Innlegg: 232

Lagt til: 08 aug 07, 02:47
Endret: 08 aug 07, 11:43

Hva sier dere til dette????  Støtter det fullt ut!!!!  

 

 

http://www.demokraten.no/lokalsport/article2916158.ece


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 08 aug 07, 02:54
Støttes.

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 08 aug 07, 03:44
Hør hør. 100%

Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06
Innlegg: 1124

Lagt til: 08 aug 07, 07:37
Ja dette støttes, har selv 8 på drakta mi på kampene

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 08 aug 07, 08:22
Endret: 08 aug 07, 08:49

Jeg klarer ikke helt å synes noe annet at dette har gått litt vel langt.

Freding hadde vært på sin plass dersom det var snakk om en lokal spiller som hadde spilt for klubben i en årrekke ala det Roar Strand har gjort. Skaden til Dagfinn Enerly er selvsagt utrolig tragisk, men han var ikke fotballspiller i Fredrikstad særlig lengde, og har heller ingen tilknytning til byen (utover de siste årene).

Synes nummer 8 burde gå sin gang,
... og regner med å få pes for det.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 08 aug 07, 08:24
Endret: 08 aug 07, 08:49
Opprinnelig postet av Holters

Jeg klarer ikke helt å synes noe annet at dette har gått litt vel langt.

Freding hadde vært på sin plass dersom det var snakk om en lokal spiller som hadde spilt for klubben i en årrekke ala det Roar Strand har gjort. Skaden til Dagfinn Enerly er selvsagt utrolig tragisk, men han var ikke fotballspiller i Fredrikstad særlig lengde, og har heller ingen tilknytning til byen (utover de siste årene).

Synes nummer 8 burde gå sin gang,
... og regner med å få pes for det.

Ikke fra meg. Er enig jeg Holters

---------------------------

RednWhite


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 08 aug 07, 08:45
Dagfinn er forsatt en av oss.... Ja drakta skal fredes...

---------------------------

http://keiko99.net


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 08 aug 07, 08:45
Opprinnelig postet av Holters

Synes nummer 8 burde gå sin gang,
... og regner med å få pes for det.



Det regner jeg også med at du får.

Jeg skal ikke pese så mye sjøl. Jeg må innrømme at jeg heller mot å støtte forslaget (vi kan jo i det minste her virkelig snakke om en spiller som har "blødd for drakta"...), men jeg blir ikke sur om det ikke går gjennom heller.

omp9

Bedriftsspiller
Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 5

Lagt til: 08 aug 07, 09:21
Opprinnelig postet av Holters

Jeg klarer ikke helt å synes noe annet at dette har gått litt vel langt.

Freding hadde vært på sin plass dersom det var snakk om en lokal spiller som hadde spilt for klubben i en årrekke ala det Roar Strand har gjort. Skaden til Dagfinn Enerly er selvsagt utrolig tragisk, men han var ikke fotballspiller i Fredrikstad særlig lengde, og har heller ingen tilknytning til byen (utover de siste årene).

Synes nummer 8 burde gå sin gang,
... og regner med å få pes for det.

Helt enig. 

---------------------------

Heia FFK.


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 08 aug 07, 09:54


Pez fra meg til Holters. Jeg synes drakta bør fredes.

---------------------------

Ære være Plankebyen


kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 08 aug 07, 10:01

Opprinnelig postet av Per Egil


Pez fra meg til Holters. Jeg synes drakta bør fredes.

Enig med deg! Synes det er et flott forslag!

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
Synger du Pippi-sangen uten å hoppe?? Så stikk fra PH-feltet da for FAAN!!!!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 08 aug 07, 10:02
Opprinnelig postet av Holters

Jeg klarer ikke helt å synes noe annet at dette har gått litt vel langt.

Freding hadde vært på sin plass dersom det var snakk om en lokal spiller som hadde spilt for klubben i en årrekke ala det Roar Strand har gjort. Skaden til Dagfinn Enerly er selvsagt utrolig tragisk, men han var ikke fotballspiller i Fredrikstad særlig lengde, og har heller ingen tilknytning til byen (utover de siste årene).

Synes nummer 8 burde gå sin gang,
... og regner med å få pes for det.

Er veldig uenig i dette. For det første er det å frede drakta en symbol handling. Det vil ikke være slik at noen noen gang må ha det nummeret. Argumentet ditt om hvorvidt en spiller er lokal eller ikke er å strekke lokalpatriotismen til nye høyder. Har en fotballspiller fra Fredrikstad distriktet større verdi for deg enn andre? Er folk fra Fredrikstad generelt bedre enn andre. Tenk deg om før du svarer på dette!

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 08 aug 07, 10:07
Endret: 08 aug 07, 10:09

Støtter Holters her. Generelt er jeg skeptisk til freding av trøyenummer. Det ville vært mye bedre om man hadde innført et strengere regelverk om bruk av de lave nummerne, slik at vi slipper å få spillere med trøye nummer 77, 99, 66, 34, etc. Synes den slags er unødvendig i fotball.

På den bakgrunn ville jeg sett ekstremt sterke grunner til å frede trøye nummer 8. Det er en trøye jeg synes i utgangspunktet at burde være i bruk. Der synes jeg det spiller inn at Enerly tross alt hadde en kort karriere i FFK.

Utidig å komme med ytterligere forslag kanskje, men hadde det ikke vært naturlig å la Gashi fått trøye nummer 8? Han er i alle fall god nok til å forsvare den.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 08 aug 07, 10:09
Endret: 08 aug 07, 10:13

Opprinnelig postet av kanogvetalt
Har en fotballspiller fra Fredrikstad distriktet større verdi for deg enn andre? Er folk fra Fredrikstad generelt bedre enn andre. Tenk deg om før du svarer på dette!

Ja.

Når det gjelder fotball, så verdsetter jeg lokale helter høyere enn andre, og det er da ikke noe kritikkverdig i den uttalelsen? Det er jo det som er stas - altså lokale talenter som slår igjennom! Klubblegender ala Roar Strand. Etter det verdsetter jeg klubbspillere uansett hvor de kommer fra, f.eks Pål André Czwartek, og de fleste er nok helt med på denne tankegangen. Er jo nettopp derfor vi får så mye kritikk for å ha for mange utlendinger i stallen, at UEFA/NFF har innført egenutviklede kvoter, og at FFK satser så hardt på byprosjektet. Kanskje du skal tenke deg mer nøye om i stedet?

Dagfinn Enerly hadde for øvrig i utgangspunktet kontrakt ut denne sesongen. Etter det synes jeg det er greit å gi nummeret til noen andre.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 08 aug 07, 10:11
Opprinnelig postet av Holters

Dagfinn Enerly hadde for øvrig i utgangspunktet kontrakt ut denne sesongen. Etter det synes jeg det er greit å gi nummeret til noen andre.

Saklig og respektfullt, det. Støtter den.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 08 aug 07, 10:17
Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av kanogvetalt
Har en fotballspiller fra Fredrikstad distriktet større verdi for deg enn andre? Er folk fra Fredrikstad generelt bedre enn andre.

Ja.

Når det gjelder fotball, så verdsetter jeg lokale helter høyere enn andre, og det er da ikke noe kritikkverdig i den uttalelsen? Det er jo det som er stas - altså lokale talenter som slår igjennom! Klubblegender ala Roar Strand. Etter det verdsetter jeg klubbspillere uansett hvor de kommer fra, f.eks Pål André Czwartek, og de fleste er nok helt med på denne tankegangen. Er jo nettopp derfor vi får så mye kritikk for å ha for mange utlendinger i stallen, at UEFA/NFF har innført egenutviklede kvoter, og at FFK satser så hardt på byprosjektet. Kanskje du skal tenke deg mer nøye om i stedet?

Dagfinn Enerly hadde for øvrig i utgangspunktet kontrakt ut denne sesongen. Etter det synes jeg det er greit å gi nummeret til noen andre.

 

Da kan vi være enige om at vi er uenige. Jeg mener UEFA/NFF sitt regelverk er diskriminerende. Jeg mener alle ungdommer skal kunne ha den samme drømmen om å bli profesjonelle fotballspillere uansett om det kommer fra Fredrikstad(som har en TL klubb), Ørje( som ikke har TL klubb) eller Burkina Faso(som definitivt ikke har TL klubb). Disse reglene vil nok heller ikke overleve lenge. Hva om det skulle vært slik i arbeidslivet?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 08 aug 07, 10:19
Jeg er ikke enig. Dagfinn Enerly er og blir vår spiller NR 8 og Drakta bør fredes.

---------------------------

http://keiko99.net


Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 755

Lagt til: 08 aug 07, 10:24
Syns drakta kan fredes, men Dagfinn bør ha mulighet til å oppheve den. Som han sier selv, for å kunne gi den til et ungt talent.

---------------------------

Cupfinale 2006, en utrolig opplevelse.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 08 aug 07, 10:25
Endret: 08 aug 07, 10:32

Opprinnelig postet av kanogvetalt
Jeg mener UEFA/NFF sitt regelverk er diskriminerende. Jeg mener alle ungdommer skal kunne ha den samme drømmen om å bli profesjonelle fotballspillere uansett om det kommer fra Fredrikstad(som har en TL klubb), Ørje( som ikke har TL klubb) eller Burkina Faso(som definitivt ikke har TL klubb).

Jeg synes det er flott, da det skaper mer interesse av å se lokale talenter løpe ut på banen. Men en ting jeg er tildels enig i, og det er at jeg gir totalt blanke i om det er 11 menn fra Spania eller 11 menn fra Burkina Faso som entrer banen, så lenge det ikke er lokale spillere. Slik det er per i dag, så begrenser vi antall spillere UTENFOR EU, mens det er fri flyt av arbeidskraft innenfor EU. Det mener jeg er diskriminerende, mens jeg ikke synes det er diskriminerende at klubbene må påtvinges å satse på eget talentarbeid gjennom en kvote av egenutviklede spillere.

Opprinnelig postet av kanogvetalt
Disse reglene vil nok heller ikke overleve lenge. Hva om det skulle vært slik i arbeidslivet?

Det er allerede tildels slik i arbeidslivet. Det har alltid vært vanskelig å få en jobb om man er av etnisk minoritet - du havner automatisk lenger bak i køen. I tillegg har vi fri flyt av arbeidskraft innenfor EU, men det er jaggu ikke like lett dersom du kommer fra et land utenfor EU.

... men dette blir en diskusjon litt på kanten. ;)

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 08 aug 07, 10:27
Opprinnelig postet av Dokka
Syns drakta kan fredes, men Dagfinn bør ha mulighet til å oppheve den. Som han sier selv, for å kunne gi den til et ungt talent.
støtter deg i den.

---------------------------

http://keiko99.net



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 10 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24