Husk meg
Brukernavn
Passord

Før kampen: UEFA Cup Hammarby - FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 18 av 30 18

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 13 aug 07, 22:09
Endret: 13 aug 07, 22:11
Da får jeg komme med en liten analyse av Hammarby etter å ha sett Stockholmsderbyet mot Djurgården som de forresten tapte 1-0. For øvrig en veldig intens kamp med fantastisk ramme som bølget frem og tilbake. Høyt tempo og stort temperament, men egentlig ikke så fryktelig mange målsjanser.

Men over til Hammarby. Dette er utvilsomt et ballsikkert lag med masse kvalitet. Bruker en klassisk 4-4-2-formasjon. De liker å spille en del kortpasninger gjennom midtbanen, men har også hurtighet i laget og er relativt gode på raske kontringer. De spiller for øvrig med ganske høy risiko i de mange korte pasningene på midtbanen sånn at de også er sårbare for kontringer i mot. Med aggressivt spill på midten vil vi garantert skape mange overganger!

De har mange gode spillere fremover. Paulinho er en bevegelig og teknisk god spiss, men skapte ikke så veldig mye foruten et skudd i stolpen etter allerede 20 sekunder. For øvrig et veldig flott angrep med et elegant hælspark fra RBK-floppen Eguren til Paulinho.

De startet kampen med Petter Andersson som spiss sammen med Paulinho, men etter at Eguren måtte ut tidlig i 2. omgang ble Andersson flyttet ned som offensiv sentral midtbanespiller og en lynrask amerikaner (Davies) kom inn på topp. Andersson var for øvrig veldig god når han spilte midtbane. Minner litt om Gashi. Voldsom vilje og driv med ballen fremover og god teknikk.

Ellers var det tydelig at Eguren har en nøkkelrolle i Hammarby. Mye av spillet skulle gå gjennom ham i oppbygningen av angrepene. Ballsikker og god spiller, men ikke så veldig fysisk sterk så helt klart en spiller som Wehrman bør ta ut av kampen. Han fikk også ganske mange smeller i dag, så vi får håpe han ikke er 100 % klar mot oss. Chanko hadde den andre plassen på sentral midtbane. Han vant mange baller defensivt på midten og hadde gode pasninger.

Ellers er det verdt å merke at de har to kreative og teknisk gode kantspillere. Spesielt på høyresiden i Erkan Zengin. Han skapte en del problemer for Djurgården, men er kanskje litt for glad i de samme overstegsfintene. Haris Laitinen spiller på venstre midtbane og er også en teknisk slepen spiller. Dette er to spillere som kan skape store problemer for backene våre som jo er ganske ustabile og det jeg frykter mest med Hammarby.

Defensivt virker de ganske gode. Backene er mye mer ballsikre enn våre og midtstopperne gjorde ingen store feil selv om de slapp til Djurgården et par ganger.

Dette er definitivt en vanskelig motstander, men ikke umulig. Jeg tror det er et lag som står ganske bra til oss, og på Råsunda vil de helt sikkert angripe med mange folk og da er de som sagt veldig sårbare på kontringer. Veldig synd at vi ikke kan bruke Gashi som ville vært en nøkkelspiller i en sånn kamp, men vi bør gjerne bruke både Tarik og West fra start her. I lufta virker de ikke veldig gode og Piiroja bør være suveren i duellspillet. Langs bakken og teknisk er de nok hakket bedre enn oss, men hvis vi er kompakte defensivt og aggressive på midten så vil vi få overgangsmuligheter... da bør vi klare en scoring eller to!

Regner også med at denne kampen kostet mye krefter...!

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 13 aug 07, 22:10
Bra og underholdene kamp ja, men ble imponert over nr 9 på Hammarby Petter Andersson ellers var det mye rart til tider. Men skal bli gøy og se Kvisvik leke seg mot disse spillerne, tror oppskriften blir to raske spisser på topp med Kvisvik som passningslegger!! Ellers så legger man merke til hvor mye ballen går langs bakken i Sverige. Lite måking av ballen opp i motstandernes 16 meter.

DeMeNteD

Juniorspiller

Ble medlem: 03 mai 04
Innlegg: 198

Lagt til: 13 aug 07, 22:14

Opprinnelig postet av Costanza
Nå tar det helt av. Bajen peprer banen med bananer osv. Dommeren måtte stoppe kampen.... 

Kampen hadde ikke starta jo! Bra snakka det!

---------------------------

Tantehaugen for alle!!! ehhhh......

Frihet For Ultras!!!!!

Heia NøFF!!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 13 aug 07, 22:18

Etter jeg har sett denne kampen,så føler jeg Hammarby kan være et lag som passer godt for FFK.Kantspillerene må derimot nøytraliseres. De er et spillende lag som tapte kampen på fysikken mot Djurgården.Paulinho,virker som han er helt ute av slag. Han var helt usynlig i denne kampen. Jeg har god tro på avansemang

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 13 aug 07, 22:24
Opprinnelig postet av DeMeNteD

Opprinnelig postet av Costanza
Nå tar det helt av. Bajen peprer banen med bananer osv. Dommeren måtte stoppe kampen.... 

Kampen hadde ikke starta jo! Bra snakka det!


Ok, fint at du måtte poengtere at jeg valgte feil ord og må dunke deg i hodet for å vise hvor dum jeg er som rotet det til med å skrive "stoppe" når det skulle være "utsette". Takk.

scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 13 aug 07, 22:36

ser ut som et bra lag spør du meg. så bare 2 omgang. de var ballsikre, spilte offansivt. kunne gå litt for fort til tider. et hardtkjempende lag. er ikke noe tvil om at vi må prøve å få ned tempoet i kampen til nivået vårt. vi kan ikke følge tempoet til hammarby. da blir det for mye tilfeldigheter. var havaii fotball. ihvertfall i 2 omgang. begge lagene satset hardt å gikk fort i angrep. men nå har vi noen bra ballvinnere på midtbanen som kan stoppe de.  

syns det ser ut til å bli en vanskelig kamp for oss. men vi får vente til torsdag å se.


Slabbedasken

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jan 06
Innlegg: 177

Lagt til: 13 aug 07, 22:37

Sitter flisespikkere rundt vettu Costanza. Som hiver seg over om du gjør en feil. Og siden du jo stort sett ikke gjør store feil må de ta deg på pirk.

 

---------------------------

Member of "Oss som har kælva og falt i ælva" på facebook


DeMeNteD

Juniorspiller

Ble medlem: 03 mai 04
Innlegg: 198

Lagt til: 13 aug 07, 23:13

Opprinnelig postet av Costanza
Ok, fint at du måtte poengtere at jeg valgte feil ord og må dunke deg i hodet for å vise hvor dum jeg er som rotet det til med å skrive "stoppe" når det skulle være "utsette". Takk.

 

Bare hyggelig!

---------------------------

Tantehaugen for alle!!! ehhhh......

Frihet For Ultras!!!!!

Heia NøFF!!


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 13 aug 07, 23:13
Hahahaha, det var et ekte og bittert svar av beste George Costanza kvalitet

---------------------------

Go tell the Spartans, passerby,
That here, by Spartan law, we lie


SWE

Bedriftsspiller
Ble medlem: 04 aug 07
Innlegg: 15

Lagt til: 13 aug 07, 23:44
Är det sant att ni är en gammal överklassklubb, Aristokraterna? För här kommer arbetarklass-Bajen från socialgrupp 3 och kör över er!

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 13 aug 07, 23:52
Vi er arbeidere vi og Men blir kalt Aristokratene fordi vi har vunne så jævla mye før og spiller fin fotball langs bakken.. Eller noe sånt.. hehe

Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 13 aug 07, 23:53

Om dere kjører over oss det skal vi se... men ja vi kaller oss for aristokrater

 

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 13 aug 07, 23:54

Opprinnelig postet av SWE
Är det sant att ni är en gammal överklassklubb, Aristokraterna? För här kommer arbetarklass-Bajen från socialgrupp 3 och kör över er!

Vi er en klubb grundet i en arbeiderby,men vi/FFK er Aristokrater i tittler/pokaler i Norge.FFK har 9 serie- og 11 cupmesterskap i Norge. Det er bare Rosenborg som har flere mesterskap i Norge. De fleste tittlene kom før 1970.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 13 aug 07, 23:56
Endret: 13 aug 07, 23:59
FFK er en klubb som blir omtalt som Aristokratene i norsk fotball pga FFKs posisjon frem til 70 tallet, FFK er den klubben med flest serie og cup seiere frem til Rosenborg startet sin gullalder på 90 tallet.

Fredrikstad er en gammel arbeiderby og har aldri vært noen overklassesamfunn. Fra 1860 har fredrikstad vært en av Norges viktigste industribyer med plankeproduksjon/sagbruksindustri og med teglverksproduksjon. Samtidig som det har vært en betydelig steinproduksjon og en stor verkstedsindustri her i byen. Nye Fredrikstad Stadion er bygget på gamle industritomta til FMV, den største arbeidsplassen i Fredrikstad gjennom tiden. Og dette er gjort for at Fredrikstads røtter som arbeiderby skal kunne vidreføres. 

http://no.wikipedia.org/wiki/Fredrikstad

http://no.wikipedia.org/wiki/Fredrikstad_fotballklubb



Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 14 aug 07, 00:06
Kan jo hende at Aristokratnavnet har kommet p.g.a. Plankeadelen da ?? Er ikke så sikker på at dette navnet har kommet opp p.g.a. titlene våre jeg da ( mest sannsynlig ikke ).

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 14 aug 07, 00:08
Endret: 14 aug 07, 00:12
Plankeadelen var vel mere ett skjelsord på plankebaronene fremfor ett kallenavn på innbyggerne i fredrikstad. Desuten så var det ikke så mange av Fredrikstadsinnbyggere som var rike under planketia.

FFK blir omtalt som den gamle Aristokrat i norsk fotball.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 14 aug 07, 00:34

Opprinnelig postet av Ebenfalk2
Plankeadelen var vel mere ett skjelsord på plankebaronene fremfor ett kallenavn på innbyggerne i fredrikstad. Desuten så var det ikke så mange av Fredrikstadsinnbyggere som var rike under planketia.

FFK blir omtalt som den gamle Aristokrat i norsk fotball.

Aristokratnavnet er ikke noe som er kommet opp etter 1970 så bare det er sagt. Dette er brukt fra gammelt av.


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 14 aug 07, 01:09

Jeg føler meg i hvertfall som "Aristokrat "

 

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 14 aug 07, 01:46
Endret: 14 aug 07, 01:46
Jeg føler meg ikke som noen Aristokrat ihvertfall. Men FFK er Aristokraten i norsk fotball.

foresten sett denne?

http://youtube.com/watch?v=H_cKCK6Blv0



Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 14 aug 07, 01:54
Endret: 14 aug 07, 01:56
Opprinnelig postet av Costanza
Nå tar det helt av. Bajen peprer banen med bananer osv. Dommeren måtte stoppe kampen.... men ser ut som de prøver igjen nå.

Og Hammarby med første angrep etter 20 sekunder... i stolpen!


Det har visst blitt en vane når de spiller mot Djurgården. Nemlig at de viser at det er en dyregård, og ikke en klubb de spiller mot. Siterer Sthlm Sødra:

"4. Kasta bananer. Det är en djurpark, inte en klubb vi möter." 

Selve tifoen var kjempebra, fra begge sider. Hammarby hadde forberedt en kaostifo, og Djurgården hadde en koreo.

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit
HATER NFF .



Flat Trådet Nøstet
Side 18 av 30 18

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3